Venitusharjutused | Sinu treener

Kui sageli tuleks end venitada? 

Liigume.ee, 7. jaanuar 2019 16:13
Foto: PantherMedia/Scanpix
Venitamine aitab vähendada pinget liigestes ja lihastes ning ka lihastel elastsena püsida. Kui sageli tuleks end aga venitada?

Asjatundjad panid pead kokku, vaatasid läbi kõik olemasolevad uuringud ning tegid selles osas kokkuvõtte. Kui sageli tuleks end venitada, vahendab Harvardi meditsiinikooli kodulehekülg.

Uuringud tõid välja, et tervisekaebusteta täiskasvanu võiks venitada kaks-kolm korda nädalas enamikku lihasgruppidest. See tähendab, et venitada võiks kaela, õlgu, kereosa, alaselga, puusi ja jalgu tervikuna.

Igas venitusasendis võiks korraga püsida 15 sekundit ning seda asendit korrata neli korda ehk iga venitusharjutust võiks teha minuti jooksul.

Samas kinnitasid uuringud, et ohtraid venitusharjutusi sisaldavaid spordialasid, näiteks joogat, harrastavad inimesed, ei pea end ilmtingimat enam eraldi venitama. Kuigi kahju ei tee lisavenitusharjutused ka neile.

Kindlasti peaksid venitamisele aega pühendama need, kes jooksevad, suusatavad ja rassivad jõusaalis.

Samal teemal

02.01.2019
VENITAMINE: neli asja, mida alati silmas pidada
02.12.2018
Mida teha, kui küljes pistab?
26.11.2018
Viis venitamisega seotud müüti, mida uskuda ei maksa
16.11.2018
Milliseid joogaharjutusi teha enne ja pärast trenni?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee