Sinu treener

Neli põhjust, miks talviti jooksmisega jätkata (1)

Liigume.ee, 4. jaanuar 2019, 17:18
Foto: PantherMedia/Scanpix
Tundub üsna õõvastav igal talvehommikul jooksujalanõud jalga sikutada ning hommikusele jooksutiirule suunduda ka siis, kui temperatuur on kraade alla nulli. Kuid tasub meeles pidada, et talvine jooksuharrastus toob kehale kõvasti kasu.

Men’s Health toob välja neli põhjust, miks talviti jooksmisega jätkata.

Samal teemal

1. Ainevahetus kiireneb. Et talvel peab keha soojana püsimiseks rohkem energiat tarbima, kulutab see külmas rohkem kaloreid. Eriti trenni tehes ja eriti just pruunide rasvarakkude osas. See kõik teeb jooksmisest aga ideaalse spordiala talvega kaasneva liigsöömise tagajärjel tekkivate lisakilode kaotamiseks!

2. D-vitamiini tase püsib kõrgem. Kui talvel toas passid, on D-vitamiini vaegus kiire tekkima. Kuid ka külmal ajal õues trenni tehes on võimalik saada kätte vähemalt osa päevasest päikese- ja D-vitamiini vajadusest.

3. Inimene jookseb kiiremini. Paljud ei soovi külma ilmaga õues rohkem olla kui hädapärast tarvis ning sestap jooksevad nad näiteks kiiremini. Kiirem jooksmine aitab aga ka rohkem kaloreid kulutada.

4. Sa oled õnnelikum. Trenni käigus vabanevad endorfiinid ja inimene on õnnelikum. See aitab aga külma ja pimeda aastaajaga kaasnevat talvedepressiooni peletada.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee