Uudised

Viis tervislikku kingiideed pühadeks 

Silja Paavle, 21. detsember 2018, 12:35
 PantherMedia/Scanpix
Jõuludeni on jäänud vaid mõni päev ja paljusid võib painata veel küsimus: millega lähedastele rõõmu valmistada? Apteeker Mariana Džaniašvili soovitab alternatiiviks materiaalsetele kingitustele kaaluda ka midagi parktilist.

„Jõulupühad on küll rõõmu- ja rahuaeg, kuid meie kliimas ka aasta pimedaim periood. Kaamose tõttu on inimestel vähem energiat, esineb rohkem väsimust ja stressi,“ selgitab Südameapteegi proviisor Mariana Džaniašvili. Seetõttu soovitab ta alternatiiviks materiaalsetele kingitustele kaaluda midagi praktilist. „Vitamiinid on head tervislikud lisad kingikotti ja kindla peale minek erinevas vanuses inimestele.“ Ta jagab paar nõuannet, mida lähedastele kinkida võiks.

Samal teemal

D-vitamiin igale pereliikmele

Kuigi sellel aastal sajandisuveks tituleeritud kolm kuud andsid päikesesooja ja võimaluse D-vitamiini varusid täiendada, vaevleb enamik eestimaalasi pimedatel sügiskuudel siiski just selle vitamiinivaeguse käes. „Loomulikul teel seda piisavas koguses saada ei õnnestu, mistõttu peaks D-vitamiini söögiga või toidulisandite abil juurde manustama. Toitudest leidub D-vitamiini näiteks kalas, munas ja maksas. See toidulisand on kasulik kink erinevas vanuses inimestele, kuna aitab kaasa lihaste, luude ja hammaste normaalsele talitusele, tugevdab immuunsust ning hoolitseb naha heaolu eest,“ räägib proviisor.

Ta lisab, et D-vitamiini on soovitatav manustada septembrist maini. “Kui see kipub ununema, aitab üks lihtne nipp: võta vitamiine nendel kuudel, mille eestikeelses nimes on täht R.” Siiski paneb proviisor südamele, et D-vitamiiniga ei tohiks liialdada ja vajalik annus tuleks teha kindlaks vereproovi teel. Seda saab teha näiteks perearsti juures või meditsiinilaboris.

Magneesium – asjalik kink spordiharrastajatele

Magneesium on inimorganismile oluline mineraal, kuid organism suudab iseseisvalt vaid väga väikese osa vajalikust kogusest talletada. Magneesiumi saab toidust, näiteks süües pähkleid, teraviljatooteid, tofut, ube, seemneid, rohelisi köögivilju. Kui aga inimesel on nimetatud aine vaegus, võiks juurde võtta toidulisandeid. Organismi magneesiumivajadus on erinevate allikate põhjal 300-400 mg. Magneesium on vajalik tervete luude, hammaste, lihaste ja närvikoe normaalseks  talitluseks. 

“Eriti just aktiivsed inimesed peaksid oma magneesiumitasemele rohkem tähelepanu pöörama, sest see on oluline nii treenimise käigus kui ka taastumisel. Seega, kui otsite kingitust mõnele spordisõbrale, on siin kindel kandidaat olemas!” Ka sobib see neile, kel uinumisega raskusi. Toidulisandi võtmine enne magamaminekut aitab kergemini unne suikuda. Magneesiumil on tähtis roll ka südame normaalses funktsioneerimises. Magneesium mõjutab kaltsiumi, C-vitamiini ja süsivesikute ainevahetust ning valgu sünteesi.

Samuti rõhutab Mariana Džaniašvili eelseisva pühade hooaja eel, et väga rasvane toit segab magneesiumi imendumist. “Seda tasub meeles pidada, kui tavapärasemast raskemaid jõulutoite süüakse.”

Silmavitamiinid arvutiga töötajale või telerisõbrale

Nahahooldustooted pere naispoolele

Talvel vajab nahk erilist hoolt. Külm tuul, miinuskraadid ja temperatuuride vaheldumine teevad oma töö. Seetõttu tasub hoolikalt valida ka nahahooldustooteid. „Üle 60% inimestest kannatab igapäevaselt kuiva naha sümptomite käes – kipitava, kiskuva või sügeleva tunde all. Talvisel ajal puutuvad sellega kokku paljud. Seetõttu on soovitatav valida hoolduseks mitsellaarvesi, mis puhastab õrnalt aga tõhusalt. See on tänuväärne kink näiteks sõbrannale, emale või teismeeas neiule. Nahahooldustoodete valimine võib olla mõnikord keeruline. “ Proviisor rõhutab, et kindlasti tuleks valida toode nahatüübi või seisundi järgi – olgu selleks siis tundlik, ülitundlik, kuiv, rasune või normaalne nahk. Samuti peaks jälgima, et see oleks alkoholi-, seebi-, värvainete- ja parabeenidevaba.

Kaasaegsed tooted aitavad hoida naha toonust ja elastsust ning niiskustasakaalu, ühtlasi tugevdades naha struktuuri, taastavad  naha  kaitsebarjääri. Samuti toidavad kuiva nahka, leevendavad ärritust ja rahustavad ning annavad mugavustunde.

Vitamiinid lastele

Läbimõeldud ja õige toit on lapse- ja teismeeas väga tähtis. Laps peab sööma regulaarselt ja täisväärtuslikku toitu, jooma puhast vett ning olema füüsiliselt aktiivne, kuid mõningatel juhtudel tekib vajadus toidulisandite järele. Toidu suhtes väga valivatele lastele võib kindluse mõttes teha aeg-ajalt multivitamiini kuure. Vitamiinid sisaldavad vajalikke mineraal ja muid aineid, mida  aps erinevatel kasvuperioodidel vajab. Apteegist on võimalik osta ka astelpajumaitselisi pulgakomme ning pulgakomme multivitamiinidega.

Lõpetuseks lisab Mariana, et parim kink on see, mis tuleb südamest. „Kindlasti rõõmustavad tervislikud kingid selle saajat, aga ka tegijat. On ju tore kellegi eest hoolt kanda ja tema heaolule kaasa aidata.“

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee