Toitumine | Sinu treener

Kaheksa üllatavana tunduvat asja, mis panevad su pidevat nälga tundma 

Liigume.ee, 14. november 2018, 19:07
Nätsu närimise ajal neelad sa mälumisest tekkinud sülje alla, see liigub makku ja paneb keha toitu ootama.Foto: PantherMedia/Scanpix
Pärast tugevat trenni või ka näiteks rasedana on normaalne tunda tavapärasest suuremat nälga. Kui aga tunned end näljasena pidevalt, võid kahtlustada, et midagi on tsipa valesti.

Portaal Healh Me Up toob välja kaheksa üllatavana tunduvat asja, mis panevad su pidevat nälga tundma.

• Alkoholi. Uuringud kinnitavad, et alkoholi tarbimine suurendab näljatunnet tekitava hormooni taset. Napsutamise ajal kipume rohkem sööma ja näljatunne võib painata ka pärast alkoholi tarbimise lõpetamist.

• Kiire söömine tähendab seda, et leptiin ehk täiskõhutunnet tekitav hormoon ei jõua aktiveeruda ning sestap ei taju sa õigel ajal, millal kõht saab täis. Mida kauem toitu mälud, seda kauem püsib kõht täis.

• Magamatus. Kui keha pole korralikult puhanud, on sellel raskem toota leptiini, unepuudus võib põhjustada hoopis näljatunnet tekitava hormooni taseme tõusu.

• Söömata hommiksöök. Teadlased on teinud kindlaks, et hommikuti mittesöövad inimesed söövad päeva jooksul rohkem ning on tõenäolisemalt ülekaalulised kui need, kes söövad igal hommikul tervisliku hommikusöögi.

• Telekas. Teleka vaatamise ajal sööme tõenäolisemalt rohkem töödeldud toiduaineid ja saame neist rohkem kilokaloreid. Uuringute andmeil on nii, et need, kes vaatavad päevas enam kui kaks tundi telerit, on näljasemad ja kaaluvad rohkem kui need, kes vaatavad vähem telerit.

• Stressisöömine. Söömine võib olla lohutav tegevus, mis aitab stressist ja negatiivsetest tunnetest üle saada. See on aga ülimalt ebatervislik ja tegelikult negatiivseid tundeid ei peleta. Hoopis vastupidi – mida rohkem sa sööd, seda kiiremini tõuseb kehakaal ja ka stressitase.

• Vedelikupuudus. Inimesed kipuvad nälja ja janu omavahel segamini ajama. Eriti siis, kui ta kannatab vedelikupuuduse all.

• Nätsu närimine võib isusid suurendada ning see tähendab, et sa tarbid keskmisest rohkem toitu. Nätsu närimise ajal neelad sa mälumisest tekkinud sülje alla, see liigub makku ja paneb keha toitu ootama. See omakorda suurendab näljatunnet.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee