Sinu treener

Kas treeningsaalis saab õnnelikuks? (1)

Liigume.ee, 7. november 2018, 19:27
 PantherMedia/Scanpix
Meeldib see sulle või mitte - regulaarne liikumine ja treening soodustab head tervislikku seisundit. Mõned uuringud on leidnud seoseid ka kehakultuuri ja õnnetunde vahel, kuid õhku jääb siiski küsimus, kas saame end trenni abil õnnelikuks muuta?

Õnne retsept - miks see oluline on?

Samal teemal

Õnn on subjektiivne kontseptsioon. Teadlased aga leiavad, et õnnetunne on seotud geneetikaga ja mitmete väliste faktoritega nagu suhtestaatus, sissetulek, usk ja haridus. Lisaks on üks oluline õnnelikkuse määraja inimese füüsiline tervis. Suutlikkus haigusi vältida ja ennetada, hormonaalset tasakaalu hoida ja stressi kontrolli all hoida, viib enesega rahuloluni. See on üks põhjusi, miks trenni tegevad inimesed on üldjuhul õnnelikumad. Treening stimuleeritub haigustega võitlevaid proteiine ehk antikehasid nagu bakterid ja viirused. Seega on trenni tegevad inimesed paremas vormis, et kimbutavate haiguste ja stressiga võidelda. See aga on üks olulisemaid õnnelikkuse komponente.

Treeningu ajal vabastab aju endorfiine ehk kemikaale, mis tekitavad tundeid nagu eufooria. Endorfiinid ergutavad ka suguhormoone, mis mõjutavad tuju ja tekitavad heaolutunde. Treening aitab kehal põletada stressi põhjustavat hormooni kortisooli ja seeläbi võimalikku stressi eemal hoida või vähendada. Ei ole selge, milline kindel kogus trenni garanteerib õnnelikkuse, kuid juba 30-minutiline mõõdukas treening vähendab viha ja ärevuse taset. Sellegipoolet on kõik individuaalne ja ka fitness-huntidele ei ole stressivaba elu garanteeritud.

Higine aga õnnelik

Trenn ei ole kõige vastu ainuõige lahendus ja trennisõltuvus võib samamoodi stressi tekitada. Samas annab treening kuuluvustunde ja võimaluse endale eesmärke püstitada ning neid koos trennikaaslastega saavutada. Kindel on ka see, et õnnelikud ja rahuolevad inimesed on motiveeritumad treenima. Treening omakorda aitab tagada hea tervise ja varustab meid uue energiaga. Halva tuju vastu aitab treening juba ainuüksi tänu värskes õhus liikumisele või sõpradega koos aja veetmisele. Igaüks peaks teadma kui palju ja millist trenni on tema jaoks piisav ning selle kaudu oma õnnetundele hoogu andma.

1 KOMMENTAAR

b
bk 8. november 2018, 21:19
Keegi neid tõlkeid Õhtulehes loeb ka või? ...."Treening stimuleeritub haigustega võitlevaid proteiine ehk antikehasid nagu bakterid ja viirused."

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee