Liigume.ee

HOMMIKUD LOOVAD PÄEVALE ALGUSE: kuidas need õnnelikuks muuta? 

Liigume.ee, 11. oktoober 2018, 16:23
Karolin Tsarski  Erakogu
"Hommikul ärgates võiks võtta kasvõi hetke, et olla tänulik uue päeva eest. Tänulik elu eest. Tänulik voodi eest, katuse eest pea kohal, hommikusöögi eest, tervise eest. Kui Sul mingil põhjusel on raske, saab olla tänulik uue päeva eest, mis annab võimaluse, et uuesti alustada, et väljakutsed lahendada. Õnnelik olemine on otsus, mitte olukordade tagajärg, räägib Isvara Joogakooli joogaõpetaja Karolin Tsarski.

Naine on vaimsuse ja jooga vastu huvi tundnud juba teismeeast. Ta on lõpetanud The London School of Economics and Political Science antropoloogia eriala, kust sai inspiratsiooni tutvuda šamanismiga ning sealt edasi alustas ta joogaga ja läbis reiki, Hawaii lomi-lomi massaaži ja tantra kursuseid. 2011. aastal suundus ta intensiivsele joogakursusele Mehhikos, mille põhjalik koolitus koondas tema jaoks erinevatest koolkondadest tulenevad vaimsuse sügavad tõed ühtseks ja loogiliseks tervikuks.

Samal teemal

Karolin Tsarski soovitab iseenda heaolu nimel muuta oma hommikud õnnelikuks. Kuidas, räägib ta allpool.

Hommikul oleks hea tegeleda prioriteetidega oma elus. Mõelda välja enda jaoks olulised asjad, või meeldivad asjad ja siis võtta endale see aeg, et nendele pühendada kasvõi natuke aega.

Kindlasti aitab, kui sa võtaks aega iseendale, et luua endaga kontakt, et toita oma hinge, mis iganes tegevus see siis sinu jaoks on. Selleks võib olla joogapraktika, tee joomise rituaal, meditatsioon või muu sarnane praktika, mis paneb su hinge laulma ja annab päevale hea alguse. Kui sa sead oma hinge toitmise esmajärguliseks, siis suudad sa ka kõigele muule pühenduda palju sügavamalt ja kogeda igapäevaelu palju rahuldustpakkuvamalt.

Palun jaga paar nippi, mida hommikul ärgates teha, et keha üles äratada? 

Väga hästi äratab keha üles näiteks külm dush. Keha äratamiseks on head praktikad ka näiteks hinduismist tulenevad päikesetervitused või 5 Tiibetlast. Mõlemad praktikad on lihtsasti õpitavad ja leitavad. Äratab ka värske õhk, väike jalutuskäik näiteks. 

Mida peaks hommikul sööma? 

Seda, mida sinu keha küsib, midagi, mis teeb kõhule pai ja pärast mille söömist on endal hea olla. Selleks aga on oluline saada oma kehaga kontakt,  osata teda kuulata. Kui sul ei ole seda kontakti, siis võib uurida erienvaid toitumisteooriaid ja alustada sellest, mis tundub kõige ligilähedasem sinu maailmavaatele. Julgeksin kindlasti soovitada ajurveedalikku perspektiivi, kus olulisel kohal on tasakaal vastavalt sinu keha tüübile ja vastavalt sellele, milliseid energiaid parajasti on vaja tasakaalu viia.

Mina mõtlen enne söögi valimist tavaliselt ka mõtteterale, et sa oled see, mis sa sööd ning kas ma sooviksin selle toidu omadusi.

Kui olulised on meie esimesed hommikused mõtted ja kuidas neid kontrollida? 

Hommikused mõtted on kindlasti olulised, nad on häälestus ülejäänud päevale, need seavad meeleolu. Meelt on keeruline kontrollida, kuna üldiselt me ei treeni teadlikult oma meelt. Meel on justkui metsik hobune, kes ei taha taltsutamist. Joogateaduse üks põhilisi eesmärke on õppida oma meelt kontrollima, iga joogaharjutus nõuab meele keskendumist. Meele kontroll nõuab pidevat praktikat ja kiindumatust tulemuste osas. Järjepidev praktika viib tasapisi parema võimeni meelt kontrollida.

Meele kontrollimise võimekus oleneb suuresti ka motivatsioonist. Kui leiame motivatsiooni, et meelt ja hommikusi mõtteid kontrollida, siis on see hõlpsam. Näiteks üks viis, kuidas päevale perspektiivi tuua on aduda seda, et me sureme. Meie kultuuris üldiselt nähakse surma kui midagi negatiivset. Meie meel proovib mõtet surmast vältida, aga see annab võimaluse ka elu edasi lükata ja vabandusi negatiivsetesse emotsioonidesse laskuda. Näiteks kui sa teaksid, et sa homme sured, kas sul siis oleks aega täna teha seda, mis on sinu jaoks oluline? Kas sa siis veedaksid aega negatiivuses, või otsustaksid oma viimasel päeval olla õnnelik? See, et me kõik sureme, on fakt ja mida varem me seda teadvustame, seda täisväärtuslikumat ja õnnelikumat elu me saame elada, seda suurem on meil motivatsioon kontrollida meelt ja teha just neid otsuseid, mis meile olulised on, et elada täisväärtuslikku elu ning mitte lasta meelel ennast kontrollida.

Milliseid mõtteid hommikuti mõelda?

Hommikul tasub loomulikult laadida ennast inspireerivate mõtetega. Kui sa juhtud ise väsinud olema ja endast või hommiku vaikusest ei suuda inspiratsiooni ammutada võib toeks olla ka mõni audioraamat või youtube video. Oluline, et leiaksid enda jaoks inspireeriva õpetaja või videod, mis sind laeksid.

Millised on sinu hommikused traditsioonid? 

Esimese asjana ärgates pühendan oma päeva Kõrgemale Teadvusele, paludes, et kõik mu teod teeniks kõrgemat eesmärki, et ma ei tegutseks egoistlikult.

Minu äratuskellaks on lugu, mille sõnad seda ka mulle meelde tuletavad, selleks on Püha Francise rahupalve:

Jumal, tee minust rahuvahend!

Kus on vihkamist, las ma külvan armastust.

Kus on haavumist, las ma külvan andestust.

Kus on kahtlust, usku,

kus on meeleheidet, lootust,

kus on pimedust, valgust

ja kus on kurbust, rõõmu.

Jumalik meister, palun võimalda,

et ma ei otsiks niivõrd olla lohutatud, kui lohutada,

olla mõistetud, kui mõista,

olla armastatud, kui armastada,

sest andes me saame

ja andestades andestatakse meile

ja suremises sünnime me lõplikku ellu.

Seejärel teen joogalikud puhastustehnikad, vahest panen selleks ajaks mängima õpetaja audioloengud. Ta on tõlgendanud vaimseid tekste, et ammutada inspiratsiooni. Siis joon klaasi vett vesinikperoksiidiga.

Seejärel teen joogat. Ma eelistan võimalusel hommikuks mitte endale kohtumisi ega tegevusi planeerida, siis saan pühendada joogale orienteeruvalt kolm tundi. Kui on mõni hommikune kohtumine, siis mahutan minimaalselt ühe tunni joogale. Jooga on minu jaoks prioriteet, seega planeerin selle alati hommiku esimeseks tegevuseks. Seega näiteks hommikusöögini jõuan tavaliselt pärast praktikat ning seetõttu mõnikord kujuneb sellest hoopis lõunasöök.

Aga igaüks võiks lähtuda oma prioriteetidest ja vastavalt sellele oma hommiku planeerida.

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee