Hüppenööriga hüppamine koormab liigeseid väga ja soodustab nii ka selja- ning põlvevalude teket. (PantherMedia/Scanpix)
Jaga:     
Liikumine ja tervis

Viis treeningviisi, mis teevad valutavale seljale karuteene (3)

Seljavalu on üks levinumaid tervisehädasid tänapäeva maailmas, kus inimesed järjest rohkem istuvad. Kui oled sellega kimpus, siis hoidu allpoolkirjeldatud viiest treeningviisist.

Istessetõusud on kõhulihaste treenimiseks parimad, kuid valutava seljaga teevad rohkem kahju kui kasu, kirjutab Pure Wow. Et istessetõusud avalavad lülivaheketastele asjatult suurt survet, võib see selja valutama panna ka neil, kel varem seda häda polnud.

Kükid on head harjutused jalgade ja tuharalihaste tugevdamiseks. Kui sa teed neid valesti, on seljavalu tagatud. Kuniks treener pole sulle õiget kehaasendit ette näidanud, hoidu neist.

* Poks on lõbus ja maandab stressi, kuid sellega kaasnevad järsud ülakehapöörded teevad seljale liiga.

* Jooksmine pole seljavalude korral kuigi hea treeningviis. See põrutab selga ja põhjustab nii valu.

* Hüppenööriga hüppamine koormab liigeseid väga ja soodustab nii ka selja- ning põlvevalude teket.

3 kommentaari

H
Hmm  /   22:10, 29. aug 2018
Väga kummaline lugu. Kord räägitakse, et kui ei valuta, siis hakkab, siis jälle kui valutab, siis ära tee. Eriti kummaline on see, et mitmel juhul on justkui ebasoovitav tegevus see, mida füsioterapeudid soovitavad. Poksi pöörded ja hüppenöör põlvedele, jah, võib nõus olla. Aga las ta olla. Peamine on see, et tahaks nii seljavalutajatele kui ka muidu treenijatele meenutada, et tõlgitud lugu on algupäalt ikka raha teenimiseks ja ka õhtulehe eeldus on raha teenimine. Mis on selge soovitus mõtlemiseks. Et kas see on ikka tervisenõuanne?.
M
Mina  /   07:10, 30. aug 2018
Sain kord seljavalust lahti 3-4 istessetõusu tehes. Selg oli pinges kõhulihaseid aktiveerida tõmbas varre sirgeks.
C
Cac  /   11:59, 30. aug 2018
Kui selg tihti valutab on ta üldises plaanis nõrk. Tugevdada saab ainult vastavaid alakehaharjutusi tehes. Loomulikult peab koormus õige olema.