(PantherMedia/Scanpix)
Jaga:     
Sinu treener

Kuidas leida õige treening? (1)

Kas tahad trenni minna, aga ei tea, millist spordiala valida? Oled ühe korra mõnda ala proovinud, aga tundus, et see pole päris sinule? Kas peaksid andma sellele teise võimaluse või kohe loobuma? Kui oluline on mitmekülgsus? Nendele küsimustele vastavad eri alade treenerid, kes avaldavad muu hulgas, mis trenni nad ise teevad.

Tiina Mikk, rühmatreeningute peatreener, Spordiklubi Sparta

  • Kõik oleneb eesmärgist. Kõige tähtsam on tervis – treening peab olema sobiva raskusastmega, pakkuma piisavat koormust ning andma mõnusalt väsinud ja õnneliku tunde.
  • Iga spordiala on erinev. Rühmatreeningutes ja jõusaalis ei soovita ma otsustada esimese treeningu põhjal, sest esialgu inimese organism kohaneb ja õpib uue olukorraga hakkama saama. Tavaliselt vajab keha neli-viis trenni, enne kui kohaneb.
  • Mida mitmekülgsemad on treeningud, seda parem. Siis tekib vähem vigastusi, saavutatakse parem lihastunnetus ja -tasakaal. Loomulikult on oluline trennijärgne lihashooldus: venitused, massaaž, rullimine jne.
  • Rühmatreeningutes soovitan alati uusi stiile proovida, et leida sobivaim ja keha proovile panna. Meie organism kohaneb samalaadse koormusega päris kiiresti. Vahel peab arenguks keha n-ö ehmatama uue treeningstiili või intensiivsuse muutmisega.
  • Minu töötreeningplaanis on suvel tavaliselt 10–12 treeningut: Pump FX, BallFit, seljaeri, Pilates, välitreeningud, CrossCore, dünaamiline venitus. Enamikku neist teen intensiivselt kaasa, ent need on suunatud treenitavatele, mitte iseenda arendamisele. Töövälisel ajal harrastan ja õpin Pilatest. See on treeningstiil, mis sunnib mind ikka ja jälle enda kehatunnetust proovile panema, annab suurepärase lihastoonuse ning vabastab keha üleliigsest pingest.

Karl-Rasmus Pungas, sulgpallitreener, SK Fookus

  • Treeningu valimisel peaks lähtuma oma eesmärkidest, meeskonnaspordi või individuaalala eelistusest, samuti logistilistest ja rahalistest võimalustest.
  • Tavaliselt saab kuni nelja trenniga selgeks, et ala üldse ei sobi. Need, kes peale esimest kahte kuud trenniga jätkavad, käivad suure tõenäosusega edasi vähemalt hooaja lõpuni.
  • Mitmekülgne treening arendab inimest terviklikumalt. Oleks hea, kui treeningud arendaksid nii vastupidavust, kiirust, jõudu, painduvust kui ka osavust.
  • Eri alade proovimine aitab teha valikut, millisega end pikemalt siduda. Laste jaoks on väga oluline palju alasid proovida, et tekiks mitmekülgne areng. Meelisala kõrvalt saab alati harrastada teisigi.
  • Minu põhiala on sulgpall, selle toetuseks jooksutrennid ja ujumine. Head vaheldust pakub discgolf, mis lisaks tagab selle, et saan rohkem looduses viibida.

Loe pikemalt ajakirjast Sport, mida soovitavad crossfitter ja treener Anni Tagapere ja sulgpallitreener Karl-Rasmus Pungas.

1 kommentaar

  /   19:12, 29. aug 2018
Thank you for installing AdGuard!