(PantherMedia/Scanpix)
Jaga:     
Seeniorsport

Teadlased: eakad püsivad terved ennekõike tänu treeningule

USA ennetustegevuste töörühm uuendas oma soovitusi kodus elavatel eakatel kukkumiste ennetamise kohta. Oluline roll vigastustest hoidumiseks, taastumiseks ning ka vanusega sagenevate krooniliste haiguste riski alandamiseks on füüsiline koormus.

Kukkumised on 65-aastaste ja vanemate inimeste hulgas juhtiv vigastuste tekkimise põhjus. 2015. aastal esines USA-s kukkumiste tagajärjel hinnanguliselt 33 000 surmajuhtu, kirjutab meditsiiniportaal Med24.

Füüsilise treeningu kohta antud soovitus on B-tasemega, mis tähendab, et arstid peaks seda soovitama või pakkuma füüsilist koormust suurendavaid sekkumisi. Suure tõenäosusega on treeningust saadav kasu mõõdukas. 

Mitmeplaaniliste sekkumiste kohta antakse C-tasemega soovitus ehk osadele patsientidele võib saada piiratud kasu. Mitmeplaanilised või multifaktioriaalsed sekkumised alustavad inimese individuaalsete kukkumisega seonduvatest riskitegurite ja kukkumist soodustavate faktorite kaardistamisest. Seejärel koostatakse individuaalne sekkumine, mis võib koosneda füsioteraapiast, treeningust, toitumisteraapiast, raviskeemi korrigeerimisest, koduse keskkonna muutmisest ja sotsiaalteenustest. 

Uut juhendit eristab varasemast see, et D-vitamiini tarvitamist kukkumiste ennetamiseks ei soovitata - üsna tõenäoliselt pole sellest lihtsalt kasu.

0 kommentaari