Jaga:     
Uudised

Saa tuttavaks – intensiivne TABATA treening!

Kui su elutempo on väga kiire, aga tahad sellegipoolest end vormis hoida, võib lahendus olla intensiivne ja ülimalt tõhus Tabata, mis kestab ainult neli minutit (aga need võivad sulle tunduda kui neli pikimat sinu elus).

Tabata treening põhineb dr Izumi Tabata juhtimisel töötanud Tokyo rahvusliku fitnessi ja spordi instituudi teadlaste uurimistööl. Nende uuringute ja katsete tulemusena selgus, et suure intensiivsusega intervalltreening avaldab nii aeroobsele kui ka anaeroobsele süsteemile suuremat mõju kui tavapärane umbes tund aega kestev trenn.

Tabata treeningu ülesehitus on järgmine: treeni tugevalt 20 sekundit, puhka 10 sekundit, ja nii kaheksa seeriat järjest. Need 20 sekundit peaksid sa maksimaalselt pingutama ja sina ise valid, milliseid harjutusi sooritad. Näiteks võid teha kükke, kätekõverdusi või istessetõuse. Alustades kätekõverdustega, soorita neid suure intensiivsusega 20 sekundi jooksul, siis puhka 10 sekundit ja korda sama kaheksa seeriat. Seejärel liigu edasi järgmise harjutuse juurde.

Lisainfot ja näidisharjutusi vaata www.tabatatraining.com.

Väljavõte 01/2016 Tervis Plussist.

0 kommentaari