Jaga:     
Uudised

Kuidas küll tööpäeviti AKTIIVSELT liikuda?

Kogu päevase energiakulu moodustavad sellised muutujad: baasainevahetus (kulutused lihtsalt keha elus hoidmiseks ilma igasuguse lisa füüsilise aktiivsuseta), füüsiline aktiivsus treeninguga ja füüsiline aktiivsus muudest tegevustest.

Baasainevahetus on suhteliselt muutumatu väljaarvatud kui kehakaal märkimisväärselt muutub. Füüsilist aktiivust treeninguga ei saa võib-olla alati väga kiire eluviisi juures tõsta, aga füüsilist aktiivust saab strateegiliselt tõsta muude tegevuste arvelt. Siin on mõned võimalused:

  • Kasuta lifti asemel treppi.
  • Tee iga tunni tagant töötamisest paus ja võimle viis minutit.
  • Lõunale minnes jaluta mingi vahemaa poodi või sööklasse, mitte kasuta selleks autot.
  • Kasuta kõiki võimalusi seismiseks.
  • Liiguta ennast istudes (võimalusel nihele ja liiguta ennast toolil).
  • Käi poes jalgsi, et saaksid toidukotte koju tassida.
  • Mängi lastega aktiivseid mänge (kui sul on lapsed).

Allikas: Tervis Pluss 10/2013.

0 kommentaari