Jaga:     
Uudised

Kuus lahendust seljavalu vastu! (3)

1.   Istu arvuti taga õigesti. Lükka puusad taha tooli seljatoe vastu. Reguleeri tooli kõrgus selliseks, et jalalabad on vastu maad ja põlved kas puusade kõrgusel või veidi madalamal. Selg peaks toetuma seljatoele 100–110kraadise nurga all. Õlad peaks püsima vabalt all ja käsivarred täisnurga all. Monitori hea positsioon on silmade kõrgusel, mis lubab kaelal olla neutraalses ja vabas asendis.

2.   Selgroo dekompressioon – õla või alaselja- ja puusapiirkonna venitus spetsiaalsel venitusmasinal jõu ja intervallidega, mida kontrollib arvuti.

3.   Osteopaatilised ja kiropraktilised protseduurid lülide asendi korrigeerimiseks.

4.   Venitusteraapialaud. Liikuva seljatoega teraapialaual toimub venitus pea alaspidi asendis 15–30kraadise fikseeritud kaldenurga all kombineeritult lihtsate venitusharjutustega. Venitavaks jõuks on keha enda raskus. Venituse käigus väheneb surve lülisambale ja närvijuurtele, lõdvestuvad pinges selja- ja õlavöötmelihased. 

5.   Nõelmatt koduseks kasutamiseks. Iidne ravimeetod enese ravimiseks, lõdvestamiseks ja turgutamiseks, valuvaigistava toimega, vereringet ja ainevahetust kiirendav.

6.   Selja- ja kõhulihaste tugevdamise harjutused spetsiaalsetel masinatel, mis on mõeldud just väikestele lihastele, mis toetavad lülisammast.

Väljavõte 2012. aasta Tervis Plussi septembri ajakirjast.

3 kommentaari

S
Sportler   /   11:59, 14. juuni 2018
On ainult üks lahendus, seljalihaste treenimine ja venitamine.
T
Triinu Sirge  /   19:22, 14. juuni 2018
Oluline on ka ergonoomiline töökoht ja selle kujundus ning mugav, inimese kehakuju järgiv mööbel ja töövahendid.
I
Iga kirjutuslauatöötaja jaoks  /   17:26, 15. juuni 2018
on treenitud seljalihased kõige olulisemad. Mul valutas ka selg, kui olin umbes 30, natuke vanem ehk. Pärast seda olen terve elu teinud seljalihaste tugevdamise harjutusi ja selja- ega kaelavalusid pole olnud.