Uudised

Nutikas järelevalve randmel 

Kadri Kütt, 21. mai 2018, 13:00
 PantherMedia/Scanpix
Kui oled selgeks mõelnud, mis on su eesmärk, on aeg treenimisega alustada. Pane paika, kui sageli ja milliseid treeninguid sa tegema hakkad ning mida selleks vajad. Kodus oled iseenda treener ning oma edusammudel silma peal hoidmiseks sobib hästi nutikas abimees. Nutikellade valik on suur ja nende funktsioonidel ei paista lõppu tulevat. Iseseisvale treenijale soovitame Fitbit Charge 2, Garmin Vivosmart HR+ ja Polar A370 kella.

Fitbit Charge 2 loeb päeva kestel kogutud samme ja põletatud kaloreid, kalkuleerib läbitud vahemaad ning utsitab pärast pikka istumist jalgu sirutama. See on varustatud randmepõhise optilise pulsianduriga, mis võimaldab pulsi järgi treenida ja tagab täpsemad kaloriarvutused. Kellal pole sisseehitatud GPSi, kuid nutitelefoniga ühendades saad asukohaga seotud treeninguid, nagu kõndimine, jooksmine, rattasõit jms, siiski salvestada.

Garmin Vivosmart HR+ loendab samme, kaloreid ja intensiivseid minuteid ning ärgitab pärast pikemat paigalolekut liikuma. Võru randmepõhine optiline pulsiandur tuleb kasuks nii trennis kui puhkeolekus. 24/7 pulsijälgimise abil kuvab kell ka kasutaja puhkeasendi pulssi, mis on hea näitaja keha üldise treenituse kohta ja mille abil on kerge oma arengut jälgida. Lisaks on Vivosmart HR+ kellal eraldi treeningurežiimid ja integreeritud GPS jooksu-, kõnni- ja rattatreeninguks.

Garmini kell ärgitab kasutajat päeva kestel rohkem liikuma, andes pärast ühetunnist paigalolekut sellest vibreerides märku. Ekraanile ilmub liikumisriba esimene segment. Kui kasutaja liikuma ei hakka, ilmub iga 15 minuti järel veel üks segment. Selleks, et liikumisriba kella ekraanilt kaotada, tuleb kõndida vähemalt paar minutit. Garmin seab terveks päevaks ka sammude eesmärgi ja see toimib eriti huvitavalt – kell hindab, mitu sammu oleks kasutaja eelmise päeva aktiivsust arvestades kasulik ja realistlik sihiks seada. Eesmärk algab 7500 sammust ja vastavalt sellele, kui aktiivselt päevad kulgevad, see ka muutub. Kui seljataga on väga aktiivne päev, on sammude arv suurem. Kui päev oli liikumise poolest tagasihoidlikum, on uus eesmärk väiksem, et seda oleks võimalik saavutada.

Polar A370 loendab sarnaselt teiste kelladega samme, kaloreid ja innustab liikuma. Randmepõhine pulsiandur aitab pulsi järgi tõhusalt treenida ja selleks on kellal ka hulgaliselt treeningurežiime. Polari kellal integreeritud GPSi küll pole, kuid sarnaselt Fitbit Charge 2ga saab kella nutitelefoniga ühendada, et saada täpne treeninguinfo positsioneerimisega seotud liikumiste kohta.

Polar ergutab pärast 55minutilist istumist jalule tõusma. Selle kella puhul ei ole päeva jooksul vaja täis saada kindlat arvu samme, vaid eesmärgiks on kasutaja igas tunnis veidi liigutama panna. Kui seda ei tehta, tekib Polar Flow’ veebipäevikusse “karistuseks” passiivsuse märge. Polar jälgib aktiivsust kogu päeva kestel ja kuvab seda ekraanil protsentides. Eesmärgiks on 100% aktiivsust ja päeva kulgedes annab kell ka nõuandeid, mida võiksid selle täitmiseks teha. Näiteks 45% juures soovitab kell 100% aktiivsuse saavutamiseks 31 minutit sörkida. 

Kõigil uuematel kelladel on motivatsioonisüsteem, mis sind kogu päeva vältel monitoorib ja vajadusel meelde tuletab, et on aeg liikuda ja eesmärki täita. Kui kella utsitamist ja nõuandeid kuulda võtad, on üsna tõenäoline, et sinu päevane aktiivsus kasvab ning see aitab ka allavõtmisele kaasa.

Ükski randmel kandmiseks loodud nutikas seade ei anna 100% täpseid tulemusi. Kellade kaloriarvutus põhineb kellasisestel logaritmidel, kuid iga inimene on erinev. Kalorite arvestuses võib esineda nii mõningast üle- kui ka alahindamist, aga laias laastus püsivad arvutused siiski üsna tõe lähedale.

Kellade seadistamiseks vajalikud telefoni laetavad rakendused Fitbit, Garmin Connect ja Polar Flow kajastavad kellade kogutud aktiivsusinfot, koostavad põnevaid graafikuid ja aitavad liikumisel hästi silma peal hoida. Kell on sulle kui abimees, mida oma järjepidevuse ja edusammude tarvis rakendada, aga ära unusta, et nutikast seadmest üksi ei ole kasu.

Väljavõte Tervis Plussi 2018. aasta eriväljaandest Kilo & Kalor.

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee