Uudised

LIIKUDES parandad ELUKVALITEETI! 

Olavi Valner, 8. mai 2018, 09:00
 PantherMedia/Scanpix
Kondimootoriga tööl, kodus, puhkehetkel!

Igasugusel kehalisel tegevusel on treeniv faktor, pole oluline, kas me
liigume kodust tööle, tööl kasutame lifti asemel treppi; mõne paari
kilomeetri pikkuse töökäigu võib ka vabalt jala teha, eriti Tallinna
kesklinnas. Mida rohkem koguneb meil neid kilomeetreid, minuteid, seda rohkem kulutame kilokaloreid, mida me iga päev piisava varuga tavaliselt 3 korda päevas sisse sööme. Tavalised inimesed treenivadki eelkõige oma kehalise vormi parandamiseks, mis esmajoones algab energiabilansi tasakaalustamisega kehalises tegevuses: me peame kulutama seda, mida me omandame toiduga.

Normaalseks elutegevuseks on vaja väga vähe – 80 kilo kaaluv mees, tehes
päevas ka 1 tunni keskmise koormusega trenni, vajab ca 3000 kcal enegriat,
nüüd lööge oma päevane annus kokku, ja tavaliselt tabab inimesi üllatus, et
nii palju jääb ikka veel üle (jätame välja fakti, et trenni pole te teinud –
ei viitsi, sajab, mis iganes, kes põhjust ei leia, peab tavaliselt ennast
süüdistama ja ikka trenni minema :)).

Kehalise tegevuse abil paraneb loomulikult kehaline vastupidavus,
südame löögisagedus langeb, alaneb vererõhk, me oleme võimelised samu
vahemaid läbima (nt joostes) järjest kiiremini. See annab tunnistust, et
kehaline vorm ja vastupidavus paranevad. Kõige selle tagajärjel alaneb ka
kindlasti kehakaal, märkamatult avastate, et te ei söögi enam kõike, vaid
olete ise hakanud mõtlema tervislikult ja valima toitu, mida süüa ning millal
süüa. Ning saavutanud hea kehalise vormi, on sellest eluviisist juba raske
loobuda – miks visata minema kõik see aeg ja ka raha, mida te ENDALE olete
kulutanud. Seda ei saa keegi ära võtta ja ise saab seda ainult nautida.
Elukvaliteet paraneb kordades, garanteerin!

Kas tööl käimine asendab treeningut? Tean inimesi, kes ainult nii treenivadki
– kuna aeg on raha ja seda ikka kipub nappima, siis ühendatakse tööleminek
ja töölt tulek ning treenimine. Nii kulub sellele näiteks hommikul tund ja õhtul
tund, kunagi ei ole vaja enesega võidelda, kas minna või mitte, sest lähed ju
tööle, mitte trenni! Ilm ja kõik muu selline on kõrvaline. Kõigile see kindlasti ei sobi, aga paljud saaks seda teha, kui asja tõsiselt võtaks. Näiteks Soomes on rattaga tööl käimine väga moes.

Väljavõte Tervis Plussi 2012. aasta augusti ajakirjast. 

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee