Jaga:     
Uudised

Tossudega läbi elu - millised valida?

Hea treeningujalats ei ole suurepärane kaaslane mitte ainult spordisaalis, vaid asendamatu ka igapäevaelus. Mugav, pehme ja painduv, kerge. Siin nad on – lemmiksussid 24/7.

Jooksujalats. Kandja jalatüübi järgi valitud jalats tagab parimad tulemused võistlustel ja maksimaalse mugavuse igapäevastel distantsidel, vähendab võimalike vigastuste arvu ja eelkõige põrutust.

Aeroobikajalats. Võrreldes jooksujalatsiga jäigem ja toetavam, mõeldud sisetingimustes kasutamiseks, tallamaterjal haakub paremini põrandaga, õues kulub kiiresti.

Matkajalats. Peab olema vastupidav, mugav ja haakuma pinnasega igasugustes ilmastikutingimustes. Matkajalatsite valik on lai: eri materjalide, tugevuse, soojustuse, kinnituste ja sääre kõrgusega.

Kõnnijalats. Eri eesmärgi ja kõnnitehnikaga inimestele. Pehmendused ja toetused kannaosas. Sujuva üleminekuga, päkaosa vetruv ja hästi painduv.

Maastikujooksujalats. Erineb tavalisest jooksujalatsist võimalikult väikse kanna- ja päkaosa kõrguste vahe poolest. Õhuke pealne, rohkelt ruumi varvastele. Ei sobi väga pika distantsi läbimiseks, kasutusel pigem täiendava treeninguvahendina kogenud spordigurmaanidele.

Tennisejalats. Toetava kannaosaga, kuna tennisemängus esineb palju kõrvaleliikumist. Pehme ja painduv, küljelt fikseeriv. Kannatab suurt koormust, vähendades liigset survet liigestele. Sile tald.

Tantsujalats. Peab lubama tõusta päkkadele, painutada jalga, samas seda fikseerides ja toetades. Kindlasti pehmendustega. Erinevused olenevad stiilist, nt tänavatants ehk freestyle, bailatino-zumba, klassikalisemad tantsustiilid, rühmatreeningud.

Allikas: TP 06/2012.

0 kommentaari