Jaga:     
Uudised

Kas JOOKS põletab kaloreid ka pärast trenni lõppu? (1)

Kui sulle öeldakse, et kaloreid on võimalik põletada ka diivanil istudes, kõlaks see päris uskumatult. Nii see on, kusjuures põletab aga hoopis jooksmise järelmõju. Sellest on võimalik enda jaoks ka parim tulemus välja võtta.

Jooksmise järelmõju on tegelikult kalorite põletamise protsess, mis treeningujärgselt kehas toimub. See tähendab, et strateegiliselt treenides on sul ka treeningu järgselt kilokalorite vähenemine saavutada.

Jooksmise järgselt peab keha saavutama trennieelse seisundi ja taastama ATP-, kreatiini- ja hapnikuvarud. Lisaks tuleb kehast eemaldada piimhape ja tagada lihaste paranemine. Kõik need protsessid vajavad toimimiseks hapnikku, mistõttu tõuseb treeningu järel just hapniku tarbimine. See omakorda nõuab lisaenergiat ja lisaks treeningul põletatud kaloritele, kulutatakse neid ka treeningu järel korralikus koguses.

Järelmõju efekti tekkimiseks on kõige olulisem treeningu intensiivsus. Kalorite järelpõlemist on lihtne saavutada näiteks HIIT-treeningute tulemusena. Samamoodi toimivad tempojooksud ja intervalltreeningud.  

Jooksjad muudab regulaarselt (1-3 kord nädalas) HIIT-stiilis harjutuste tegemine tugevamaks ja kiiremaks. Mõõdukal jooksutreeningul on samuti kalorite järelpõletamise toime aga mitte nii efektiivne kui HIIT- ja intervalltreeningute puhul. Seejuures on oluline enne trenni oma kehale korralikku kütust ehk toitu anda, mis tagab vastupidavuse ja selle, et saaksid treeningus endast kõik anda.

Kokkuvõtlikult on intensiivse treeningu tulemusena justkui preemia kui lisaks trennis kulunud kaloritele põlevad need edasi ka treeningu lõppedes. Samas on kaalu mõttes kõige paremad just trennis põletatud kalorid ja ka nende kogus on järelmõjuna põlevate kalorite omast märgatavalt suurem. Ameerikas läbiviidud uuringute tulemustes on välja toodud, et treeningu järelmõju võib kalorite kulu tõsta 6-13%. 

Allikas: runtastic.com.

1 kommentaar

H
Hus  /   13:30, 6. veebr 2018
Uuringud kinnitavad, et 5 minutit naermist võrdub 20 min. jooksmisega.
Nii ma siis istun pargipingil ja naeran jooksjate üle!