Uudised

15 põhjust kaalust alla võtta! 

Robert Aps, 5. veebruar 2018, 08:20
 PantherMedia/Scanpix
Alates paremast tujust ja topeltenergiast kuni uute hobideni välja – kaalust allavõtmine toob endaga kaasa suure hulga positiivseid muutusi. 

1. Parem tuju

Ütlus, et ülekaalulised on kõhnematest lõbusamad, ei pruugi sugugi paika pidada. Uuringud on näidanud, et paljud ülekaalulised kannatavad raske depressiooni all, kuna liigne kehakaal mõjutab hormoonide tegevust.

2. Jalavalu annab järele

Väiksem kaalunumber annab puhkust jalgadele, mis peavad päevast päeva keharaskust taluma. Hiljutine uuring näitas, et salenenud inimeste jalavaevused vähenesid tervelt 83% ulatuses.

3. Tervem nahk

Toitumine mõjutab naha elastsust ja värvi ning liigne süsivesikute tarbimine võib naha kahvatuks muuta.

4. Nauditavam seksielu

Kaalukaotus võib suurendada seksiisu ja muuta vahekorra nauditavamaks, kuna paraneb nii füüsiline võimekus kui ka psühholoogiline rahulolu.

5. Vähem ebamugavaid olukordi

6. Vähem allergia- ja astmasümptomeid

Esmapilgul ei paista kehakaalu ja allergia vahel mingit seost olevat, ent osale inimestest põhjustab ülekaal astma- ja allergiasümptomite süvenemist. Liigsed kilod rõhuvad neerupealiseid, mille häired annavad tunda ebameeldivate vaevustena. Lisaks koormab ülekaal hingamisteid, mis võib samuti astmanähte hullemaks muuta.

7. Raskete haiguste oht väheneb

Ülekaalulisus on paljude krooniliste haiguste suur riskitegur. Kaalu normisaamine alandab muu hulgas südame-veresoonkonnahaiguste, mitmete vähivormide ja suhkruhaiguse tekke riski.

8. Uued hobid ja võimalused

Saavutanud normis kehakaalu, saab tegeleda selliste hobide ja spordialadega, millest ülekaalulisena oli julgust vaid unistada. Mõne ala harrastamist võis takistada ebamugavustunne ja kartus ennast näidata (ujumine, tantsimine), kuid teatud aladel, nagu näiteks langevarjuhüpe, on kehtestatud kaalupiirangud.

9. Kõrgem enesehinnang

Isegi 10% kaotamine kehakaalust võib muuta enesetunde paremaks ja anda julgust edasisteks sammudeks isikliku arengu teel. Väikesed võidud viivad suurteni, seetõttu on salenejatel soojalt soovitatav püstitada vahe-eesmärke.

10. Rohkem jaksu ja vastupidavust

Kindlasti on aeg mõelda kaalust allavõtmisele, kui trepist üles-alla kõndimine on muutunud ebameeldivaks ülesandeks. Tervislik toitumine ja piisav füüsiline koormus parandab vastupidavust igapäevastes toimingutes ja sportlikes ettevõtmistes.

11. Magusam uni

Vaevav kehakaal annab endast märku öötundidelgi, sest ülekaalulistel on suurem risk kannatada uneapnoe all – une ajal seiskub hingamine alates paarist sekundist kuni mõneks minutiks. Seisund halvendab märgatavalt unekvaliteeti ja mõjutab järgmisel päeval keskendusmisvõimet, mälu ja meeleolu.

12. Madalam vererõhk

Ülekaaluga maadlevatel inimestel on suur risk kõrge vererõhu kujunemiseks. Nimelt rõhub liigne kehamass veene, mistõttu peab süda vere ringipumpamiseks rohkem tööd tegema. Kaalulangus muudab vereringluse hõlpsamaks ja vererõhk alaneb.

13. Rohkem valikuid riidepoes

Kõhnema kehaga istuvad riided paremini ning tavapärasemate suurusnumbritega rõivaid on poes suurem valik.

14. Täisväärtuslikud suhted

Tänu kaalulangusele paranevad ka suhted. Kõrgem enesehinnang ja enesest lugu pidamine mõjutavad suhteid positiivselt nii tööl kui perekonnas.

15. Kaalukaotus kui energiasüst

Ülekaal koormab keha kõiki organeid ning põhjustab seetõttu üldist väsimust, loidust ja energiapuudust. Kaalukaotus võib esile kutsuda tõelise energialaengu!

Artikkel ilmus Tervis Plussi 2012. aasta märtsikuu ajakirjas.

Samal teemal

5. märts 2018, 12:00
Kuus rasket haigust, mis võivad tabada sind nagu välk selgest taevast
22. veebruar 2018, 12:35
Tosin toitu, mis aitavad välimust turgutada
21. veebruar 2018, 10:59
Viis levinud, kuid väheteadvustatud asja, mis kurnavad su täiesti ära
16. veebruar 2018, 14:15
ÜLEKAALUST PRIIKS: üheksa toitu, mida võid söömise vahele rahulikult näksida

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee