Jaga:     
Uudised

ELA ja TEGUTSE liigse viivituseta!

Ära lükka tänaseid toimetusi homse varna. Ela ja tegutse nüüd ning kohe!

Liigsest viivitamisest aitavad vabaneda järgmised sammud:

1. Tegele oma hirmudega. Räägi oma hirmudest ja mõista, et igaüks meist kardab midagi. Teistel inimestel on tõenäoliselt teistsugused hirmud, ent rääkimine ja jagamine on esimene samm nendest lahtilaskmisel.
Lähene oma hirmudele kui võimalusele kasvada ja areneda. Leia igas hetkes midagi positiivset, selle asemel et kohe kartma hakata.
Kui kõige suurem kartus on ebaõnnestumine, siis mõista, et see pole veel maailma lõpp, ning sageli oleme vaid meie ise need, kes näevad oma tegevustes ebaõnnestumist. Näe igas hetkes arengut ja võimalust teistmoodi käituda.

2. Tee nimekiri töödest, mis vajavad tegemist. Märgi iga töö taha kuupäev ja vajadusel see, kui kaua see aega võtab. Teadmine, millised toimetused sind ees ootavad ning kui palju millekski on vaja aega planeerida, aitab ajakavas püsida ning siis ei tule tähtajad üllatusena.

3. Jaga projekt või töö mitmeks väiksemaks osaks, mida on lihtsam alustada ja lõpetada. Iga osa lahendamisel-lõpetamisel premeeri ennast, nii on edusammud märgatavamad. Siis ei pea kartma tagasilööke, enesekindlus säilib ja pigem suureneb kui väheneb.

4. Pane tähele, millal viivitamine algab, millisest mõttest, käitumisest ja suhtumisest. Ennast ja oma mõtteid jälgides suudame selgusele jõuda, miks meil on sellised reaktsioonid ning mis neid tekitavad. Teades mustrit, saame hakata seda muutma ning tekitama uut ja teistsugust – sellist, mis lubab lasta lahti kartustest ja tegeleda ka kõige väljakutsuvamate teemadega kohe ja avatud südamega.

5. Eemalda enda ümbert kõik, mis viib tähelepanu kõrvale parasjagu kõige olulisemalt. On väga keeruline teha tööd ja lõpetada tähtsaid projekte, kui su kõrval mängib televiisor, raadio või heliseb pidevalt telefon. Arvutiga tööd tehes lülita välja e-post, sest aju saab korraga keskenduda vaid ühele tegevusele.

6. Premeeri ennast tehtud töö eest. Premeerides end, jätad meelde meeldivama osa – õnnestumise – ning järgmisel korral mingi projektiga alustades tekib sul esmalt positiivne reaktsioon. Luba endal nautida midagi, mida sa armastad – head raamatut, filmi, toitu, und, tantsimist vm.

7. Võta endale aega nautida hetki ja broneeri igasse päeva aeg enda jaoks. Mida rohkem rahu enda sees suudame tekitada ja leida, seda lihtsam on tegeleda kõikide väljakutsete ja töödega, ka nendega, mis meile väga ei meeldi. Hetki nautides anname endale võimaluse näha elus positiivset ning laseme lahti hirmudest, seega saame edasi liikuda julgelt, rõõmsalt ja pea püsti.

Viivitamisest täielikult lahtisaamine on tõenäoliselt võimatu ja pole vist tegelikult vajalikki. Oluline on panna tähele, mis meiega toimub, taibata, et me juhime ise oma mõtteid, ning teadlikult jälgida, millal ja miks me valime teatud tegevustest kõrvalehoidmise. Olles rohkem endaga tasakaalus ning leides enda sees rahu, saame liikuda ühes või teises meile sobivas suunas. Head pealehakkamist!

Väljavõte Tervis Plussi 2015. aasta veebruarikuu ajakirjast.

0 kommentaari