Uudised

Hoia AJU vormis! 

Catri Valner, 20. jaanuar 2018, 10:00
 PantherMedia/Scanpix
Füüsilise ja vaimse ülepinge korral vajab sinu aju tuge, et paremini keskenduda. Närvisüsteemi ja mälu turgutamiseks vaata apteegis veidi ringi, seal on nii taimeekstrakte kui ka vitamiine. 

Letsitiin on meie rakkude koostisosa, millel on oluline roll ajurakkude ainevahetuses. Ühtlasi stimuleerib see aju tegevust ja parandab selle vereringet. Põld-sojaoa seemned sisaldavad fosfolipiidide segu, mis on tuntud sojaletsitiinina. Seda manustades tugevdad sa eelkõige keskendumisvõimet, mälu ja närvisüsteemi. Aju normaalsele verevarustusele aitab kaasa ka hõlmikpuu ehk Ginkgo biloba. See ergutab mälu ja vaimset võimekust, aitab säilitada selget mõtlemist ja fakte meenutada.

Guaraana ehk pauliinia vähendab väsimust ja suurendab kontsentratsioonivõimet, vastupidavust ja elujõudu. Selles sisalduv kofeiin ergutab närvisüsteemi ja tõstab tuju, turgutab keha ja vaimu, parandab üldist teovõimet ning toetab aju tööd. 

Taimed heaolu teenistuses

Lakkvaabiku ehk Lingzhi seene ekstrakti on Hiinas juba üle 2000 aasta kasutatud mälu turgutamiseks. Lakkvaabik soodustab õpivõimet, ergastab tähelepanu ning toniseerib. Kesknärvisüsteemile mõjub hästi ka kedristõlvikuekstrakt, mis aktiveerib aju ja tagab emotsionaalse stabiilsuse.

Jamsijuur ehk dioskoor suurendab vitaalsust ja lisab elujõudu. Jamsijuur aitab tõsta hormoon DHEA taset, mille tootmine vanusega organismis väheneb, mis omakorda võib kaasa tuua väsimuse ja meeleolulanguse. Meie organism saab jamsijuures sisalduvat diosgeniini kasutada DHEA tootmisel toorainena. Jamsijuur suurendab füüsilist ja vaimset heaolutunnet ning parandab mälu. 

Toeta aju õige toiduga

B-rühma vitamiinid B1, B6, B12, B3 aitavad kaasa närvisüsteemi normaalsele talitlusele. B2-, B12-, B6-, B3-, B5-vitamiin vähendavad väsimust ning kurnatust. Foolhape osaleb rakkude jagunemise protsessis ja aitab kaasa aminohapete sünteesile. B12-vitamiin ergutab ka normaalset energiavahetust ning närvisüsteemi talitlust. Antioksüdandid (C- ja E-vitamiin ning tsink) kaitsevad rakke oksüdatiivse stressi eest. Aminohape L-arginiin on tähtis mälu ja õppimisvõime taastamisel, glutamiin ja glutatioon aga ajurakkude funktsionaalsuse tagamisel.

Magneesium toetab närvisüsteemi normaalset talitlust, aitab vähendada väsimust ja kurnatust. Väärtuslikud oomega-3-rasvhapped (EPA ja DHA) ning oomega-6-rasvhape aitavad parandada keskendumisvõimet ja taluda pinget. Need sobivad ka laste õppimis- ja keskendumisvõime toetamiseks ning igapäevastressiga toimetulekuks. Küllastumata rasvhappeid ei suuda organism ise toota, seetõttu peame neid toidust saama. Allikateks on kalad ja taimeõlid (kuningkepi-, linaseemne-, kanepiõli jt).

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee