Uudised

Uuel aastal uued trennikatsetused! 

Helena Roosaar, 14. jaanuar 2018, 10:00
 
Olen mitmed korrad mõelnud, et oleks nüüd ikka aeg juba blogida, vahe eelmise postitusega on juba väga pikk. Kuid aastas korra on mul ikka olnud periood, kus kõik ümberringi tundub väga hall ja olemine tundub ebakindel ning ärev. Siis tundubki, et mis ma ikka blogin, kõigil on väsimust ja muret, ei ole teistel minu omasid veel vaja ja pigem tahaks tuua oma ridadega innustust ja rõõmu kui negatiivset. Kui on selline periood, kus söön end kaks kilo raskemaks ja kannan rohkem pidžaamat kui jooksupükse, siis keegi teine ei saagi midagi öelda ega teha mu jaoks, ainult ma ise saan sellest välja tulla. Ja ma tulen alati – ma olen tugev, kohusetundlik ja seiklushimuline, ma saan hakkama.

Eelmisel aastal oli nii palju ägedaid võistlusi, eriti sügisel – ma olen nii rahul nende kogemuste ja tulemustega. Pärast septembrit aga jäi kõik väga vaikseks ja tundsin, et midagi olulist jäi puudu mu päevadest. Eelmine talv pakkusid pinget ringtreeningud, kuid see aasta mu spordiklubi tunniplaanis seda trenni   enam ei ole, samuti treenerit. Olen püüdnud tunniplaanist enda jaoks midagi samasugust asemele leida -  proovisin näiteks TRX´i ja fitness joogat, kuid seda vaheldusrikkust ning  energiat ei ole, mida otsin ja vajan. Muidugi soovitan teile mõlemat trenni siiski proovida.TRX annab koormust kogu kehale ja seal kasutatakse treeningvahendiks käepidemete ja aasaga kinnitusrihma, mis jaguneb kaheks.

Fitness jooga on mitmekesine, kuna tunnis on nii jooga harjutused, rullimine foam rolliga kui ka venitamine rihmaga. Kaks korda olen aga tundnud, et pigem olen enda seljale halba teinud kui head, ju siis pole kõike korrektselt teinud. Vahepeal oli hästi mõnus Tarmoga kardiotrennis ja jõusaalis käia – koos läheb ikka aeg rutem ja proovisime kõiksugu vahvaid harjutusi topispalli ja kastiga. Uus tore avastus oli ka SkiErg, mis imiteerib suusatamist. 10 minutit sellel kallikesel ja oled tühjaks pigistatud sidrun. Mmm mu lemmikud. Loodan, et mingi aeg on jälle meil võimalik koos selliseid treeninguid ette võtta. 

Siis sai loetud uudiskirjandust -  Siret Saarsalu ja Lia Virkuse "Sportlase toitumise käsiraamatut" ja Joel Fuhrmani "Lõpetage dieedid, elage tervislikult". Mõlemad raamatud sisaldavad nii teooriat kui ka retsepte. Ei midagi uut siin päikese all, vähemalt mulle mitte, kuid aeg-ajalt on hea ka vanu teada tuntud tõdesid meelde tuletada. Mõne retsepti kirjutasin ka üles. Kuid inimesele, kes pole väga teadlik, kuidas meie kehad töötavad ja mida oleks hea süüa enne või pärast trenni või miks dieedid ei toimi, siis soovitan mõlemat raamatut lugeda. See on tore, et sellist kirjandust on võimalik osta või raamatukogust laenutada. Teadmistes peitub jõud.

Tahaks öelda, et uusaastalubadusi ma seekord ei andnud, kuid väikesed nimekirjad mul siiski tekkisid. Põhiliselt jätkan tööd mitmete eesmärkidega, millega juba eelmine aastagi tegelesin. Mõned asjad lihtsalt vajavad aega ja on pikemad ja suuremad kui teised. Väiksemate eesmärkide hulka kuulub aga soov sellel aastal rohkem looduses viibida - püüan silmas pidada, et rulluisutaksin suvel vähemalt korra nädalas, teha mõned matkad ja võimalikult palju MOBO orienteerumisradu perega läbida.

MOBO radu on palju üle Eesti ja kõik kaardid koos legendi ning kompassiga on kättesaadavad MOBO mobiilirakenduses. Praegu oleme jõudnud kahel rajal käia -  Laulasmaal ja Järvel. Laulasmaa rajale lähme kindlasti tagasi -  jõudsime vaid poole rajast läbida, kuna rada oli väga pikk. Pärast 12 km avastasime, et metsas on liiga pime (kõigest kella 4 ajal),  ilma pealampideta polnud enam mõtet ringi liikuda. Aga maastik oli nii kihvt, et kindlasti läheb uuesti.

Järve raja valis mu poeg Kaur. Ta käib Sparta kergejõustikutrennis ja nad on tihti Järve terviserajal ja ta oli seal MOBO märki näinud. Tegime siis asja nii palju põnevamaks, kuna Järve rada oli lühike, et läksime pimedamas pealampidega. See tõstis raja raskusastet ja muutis kogu loo põnevamaks. Detsembris sai läbitud Xdreami jõulurada  – kuna orienteeruda sai  õmeie kodukandis Stroomi rannas ja Merimetsa terviserajal, siis oleks ka surmapatt seda ignoreerida olnud. Samuti oli rajameister meile tuttav Pargijooksude sarjast Kaido Nurja ja Pargijooksud on Xdreami kõrval samuti meie lemmikud. Ma arvan, et see on väga ilus kingitus Xdreami meeskonna poolt, mis nad iga aasta teevad. Loodan, et see on jätkuv traditsioon ning soovitan minna ka neil inimestel seda läbima, kes muidu Xdreamiga üldse seotud pole.

Selline siis 2018 aasta esimene blogi tuligi -  püüan ikka tihemini postitada. Materjali peaks tulema, sest uue aasta võistluskalender on valmis ja see on äge. Loodame, et õnnestub kõigil tegelikult ka osaleda. Võid silma peal hoida ka mu instagrammil https://www.instagram.com/helkudoingsport/.

Igatahes soovin teile, et kui andsite uus aasta resolutsioone, siis saaksid need ka täidetud ja minge kindlasti õue, isegi kui seal on märg ja hall!!!

Loe Helena Roosaare postitusi http://helkuteebsporti.blogspot.com.ee/.

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee