Uudised

Nipid, kuidas VÄSIMUSEGA lõpparve teha! 

Catri Valner, 30. detsember 2017, 09:00
 PantherMedia/Scanpix
Eelmisel suvel sissesöödud vitamiinivarud hakkavad lõppema, valgust pole veel piisavalt ja tunned, kuidas oled justkui energiast tühjaks tõmmatud. Sa ei pea sellega leppima, sest apteegist leiad nii mõndagi, millega end turgutada.

Looduses kasvab mitmesuguseid taimi, mille toimeained mõjuvad kesknärvisüsteemile stimuleerivalt. Selgelt tunned nende toimet just siis, kui organism on kurnatud.

Kofeiin virgutab väsimuse korral, soodustab loomingulisust ning suurendab töö- ja tähelepanuvõimet. Kesknärvisüsteemi ergutamine parandab ka meeleolu. Kofeiiniallikad on guaraanaseemned, teepõõsalehed ja kohvipuuseemned ehk kohvioad, mille ekstrakte lisatakse väsimuse ja nõrkuse vähendamiseks ning meeleolu turgutamiseks toidulisanditesse, karastusjookidesse ja maiustustesse.

Kui sinu organismi vastupanuvõime on bakterite ja viiruste rünnakute või psüühilise koormuse tõttu nõrgenenud, aitab ženšennijuur. On tõestatud, et tugevdav ja energiat andev ženšenn toetab organismi võitluses väsimuse ja jõuetusega ning on toeks pingelistel eluperioodidel ja muutustega kohanemisel. Samuti parandavad ženšennitabletid mälu, keskendumis- ja analüüsivõimet, kasvab vaimne ja füüsiline töövõime tervikuna.

Sama head kui ženšenn

Araaliajuur ehk kuradipuujuur toimib nagu ženšenn, suurendades vaimset ja füüsilist töövõimet ning tugevdades immuunsüsteemi. Kasuta seda tinktuurina väsimuse, nõrkuse ja madala vererõhu korral.

Hariliku eleuterokoki ehk ogapaanaksi juure ekstrakti tuntakse ka kui Siberi ženšenni. See aitab rasketest haigustest kiiremini taastuda, turgutab immuunsüsteemi, leevendab vaimset ja füüsilist stressi. Preparaat teeb head ka keskendumisvõimele.

Vaimset ja füüsilist töövõimet parandab ka sidrunväändik, mis tasakaalustab organismi. Mõju avaldub juba pärast ühekordse annuse tarvitamist. See on üldtugevdav vahend, mis sobib hästi kõigi eelnimetatud taimede asendamiseks.

Kuldjuurejuur on ergutav ja toonust tõstev vahend, suurendab vaimset ja füüsilist töövõimet.

Loetletud taimed ei sobi aga neile, kel on kõrgvererõhktõbi ning kel esineb uinumisraskusi, unehäireid, ärevust ja südame rütmihäireid.

Kiire energiasüst

Ent võimalusi on veelgi. Laukapuu annab elujõudu ja virgutab organismi loomulikke taastumisprotsesse. Seda sobib kasutada vaimsete pingete, suurenenud töökoormuse, ülepinge ja närvilisuse korral.

Magneesium aitab närvisüsteemil normaalselt funktsioneerida. Magneesiumivajadus on suurem kasvueas noorukitel, aktiivselt sportivatel inimestel, rasedatel ning eakatel, samuti vaimse ja füüsilise ülekoormuse ajal.

Süsivesikud on organismi põhiliseks energiaallikaks. Meie keha vajab pidevat glükoosiga varustamist, eriti aju, abi saab apteegis müüdavatest glükoositropsidest (viinamarjasuhkur). Pingelisel päeval hoia varuks energiabatoon või hematogeenitahvel, et kiirelt energiat saada.

Artikkel ilmus täismahus Tervis Plussi 2016. aasta märtsikuu ajakirjas.

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee