Uudised

Miks on liigne istumine tervisele KAHJULIK? (2)

Kadri Kütt, 14. aprill 2017, 10:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
On välja arvutatud, et liigne istumine on samasugune terviserisk nagu suitsetamine või ülekaal. 30 minutit järjestikust istumist on keha jaoks normaalne aeg. Sellest pikem istumine põhjustab:

  • vereringe aeglustumist
  • koormust lülisambale ja alaseljale

Keskmiselt istutakse 9-11 tundi ööpäevas. Kui suudame oma istumisaega poole tunni kuni tunni võrra vähendada, on sellel tervisele kasulik mõju. Alla 8 tunni istumist ööpäevast on veel tervist mittekahjustav.

Tervise säilitamiseks kriitiline kehaline koormus täiskasvanutele on vähemalt 150 minutit mõõdukat või 75 minutit intensiivset kehalist tegevust nädalas.

Kuidas töises keskkonnas olukorda parandada?

  • lühikestel koosolekutel püsti seista,
  • kasutada reguleeritavaid töölaudu,
  • jälgida töövahendite paigutust – kaugemale, kõrgemale, sh jalutuskäik lõunale,
  • muuta trepid atraktiivsemaks (trepini viivad uksed ei ole lukus, informatiivsed sildid, võistlused töötajate vahel),
  • motiveerivad meeskondlikud liikumisalased algatused ja sealjuures on oluline, et juhtkond oleks kaasatud,
  • jalgrattaparklad ja pesemisvõimalus,
  • aktiivsete töötajate avalik tunnustamine.

Olles aktiivne, väheneb risk haigestuda, võtad vähetõenäolisemalt juurde, oled paremas füüsilises vormis, naudid rohkem tervelt elatud aastaid ja sul on tugevamad luud ning üldiselt parem tervis.

11.04.17 toimus Audentese Spordikoolis seminar "Ettevõtte kalleim vara - terved töötajad", mille raames tegi ettekande ka Liis Kukkonen (Fysio Center), kelle esitlusest on ülaltoodud mõtteid kasutatud.

Samal teemal

17. aprill 2017, 16:40
Miks ma olen õhtul raskem kui hommikul?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee