Uudised

Enne kui sa lähed maratoni jooksma... 

Maris Huopolainen, 31. märts 2017 11:06
Ilmselt olete aru saanud juba praeguseks, et maratoni mõte ei olnud mingi niisama uitmõte mu peas. Ikka täitsa asjalik ja korralik planeerimine käib selle ümber. Seoses sellega olen päris palju artikleid lugenud, mida enne maratoni peaks kindlasti tegema või mida just tegemata jätta. Mõtlen siinkohal just seda treenimisetappi, mitte niivõrd päev või kaks enne konkreetset jooksu. Seega siinkohal mõned näpunäited, mida mina pidasin olulisemaks ka teile välja tuua erinevate Interneti allikate põhjal.1. Jookse endale baas alla - Selleks, et esimeseks maratoniks treenima hakata, ei pea sa olema superjooksja, aga on hea, kui su keha on koormusega harjunud. See tähendab, et sa oled juba läbinud poolmaratoni ja su jooksutreeningud, keskmiselt 30km nädalas, on kestnud vähemalt 4-6 kuud. Hea boonus on ka see, kui sa oled suuteline jooksma 8km alla tunni. Saab ka ilma selle baasita, aga tulemuse saavutamine on ilmselt tunduvalt raskem. Seega kes tahab sügisel maratoni jooksma hakat