Uudised

Plantaarfastsiit ja harjutused valusale tallale 

Maris Huopolainen, 15. veebruar 2017, 11:35
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kuna tundub, et see talla alune valu on tuttav olnud päris paljudele mingil momendil trenniajaloos või nagu minul, praegusel momendil, siis panen siia siiski kirja need harjutused, mida mina võtsin plaani ning mida on soovitatav teha. Enne aga natuke seisundist, mis seda valu talla all võib tekitada.Plantaarfastsiit on talla aluse sidekirme põletik. Tegemist on ühe kõige sagedamini esineva kanna ja tallaaluse valu põhjusega. Põhjuseid tekkimiseks on mitmeid. Kõige sagedasem on ülekoormus, aga soodustavateks tingimusteks on lampjalgsus, kõrge tallavõlv, jala vale asend käimisel, ülekaalulisus, halbade taldadega jalatsite kasutamine, tugevad põrutused, treenimine kõval pinnasel jne. Kõige levinum sümptom on valu kanna keskel. Kõndimise ajal süveneb valu järkjärgult talla all. Kõige intensiivsem valu ja jäikus on hommikul ärgates ning valu võib suureneda trepist üles minnes või varvastele tõustes. Palpeerides on kõige tugevam valu kanna all keskel tallaaluste sidemete kinni

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee