Uudised

Tahaks JOOSTA, aga väljas on külm? Järgi neid nõuandeid 

Liigume.ee, 17. jaanuar 2017 08:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui sa armastad jooksmist, ei ole sinu jaoks ilmselt treenimiseks takistusi, välja arvatud ebameeldivalt külm ilm. Jooksulindil kulgemine ei paku aga kunagi samaväärset naudingut kui värskes õhus lippamine. Tugevate miinuskraadidega või aga metsarajal jooksmine ebameeldivaks muutuda - külmetavad varbad, tilkuv nina ja üldine kangus lihastes ning liigestes. 

Selle kõigega toimetulekuks on aga olemas omad nipid.

  • Sa kannad kihilisi riideid aga hakkad kiirelt higistama ja kuumened üle

Võta arvesse, kus sa joosta plaanid. Kui väljas on küll külm aga päike paistab on mõistlik vähem riidekihte kanda. Hilisõhtul joostes tasub aga selga panna eriti pikkade käistega jooksusärk. Lisaks võiksid soojenduse teha siseruumides, nii et keha jõuab soojaks saada ja saad veel kriitiliselt riided üle vaadata ning ei pea välja astudes külma kannatama.

  • Sul on külma ilmaga raske hingata

Proovi hingata läbi nina kui võimalik. Isegi suusamaski kandmine ei pruugi alati sissehingatavat õhku soojendada. Kui sinu hingamine külmas on tõeliselt raskendatud ja kehv, võiksid konsulteerida ka arstiga.

  • Su kõrvad külmetavad ja hakkavad valutama

Kui mütsi kandmine on sinu jaoks välistatud, leia endale kas sobiv peapael või midagi muud, mis kataks su kõrvad ja annaks peale veidigi sooja. Selleks sobib ka puhv ehk torusall. Ideaalis võiks sinu valik olla materjalist, mis õhku läbi laseb, sooja hoiab ja higistama ei aja. 

  • Su varbad lähevad tuimaks

Väldi sokke, mis su varbaid üksteisest eraldavad. Need muudavad jalad veelgi külmemaks. Selle asemel kasuta kihiti tavalisi sokke. Kui ka see ei aita, proovi joosta jalasoojenditega.

  • Su nina jookseb lakkamatult vett

Kuigi on olemas teatud pihustatavad spreid, mis ninast vee jooksu pidurdavad, ei ole need mõeldud sellisteks situatsioonideks, vaid pigem allergiateks. Kanna endaga alati kaasas piisava varuga pabersalvrätte. Vajadusel määri nina ümber ka vaseliini, et nina pideva nuuskamise tulemusena lõhenema, kipitama ja valutama ei hakkaks.

  • Su liigesed on nii pingul, et jooksmine muutub ebamugavaks

Anna oma kehale varuga aega enne kui välja jooksma tormad. Soojenda oma lihaseid ja liigeseid enne kui külma kätte tempot tegema suundud. Kasuta vähemalt 10 minutit aega, et end soojaks teha kas kõndides, dünaamilise venitusega või vahtrulliga. See valmistab su keha trenniks ette ja aitab vigastusi vältida.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee