Uudised

Trennimüüdid, mida peaksid ignoreerima 

Liigume.ee, 16. jaanuar 2017, 12:20
Foto: PantherMedia / Scanpix
Tervise- ja trenniteemade kohta levib nii palju informatsiooni, et ühel hetkel muutub tõe eristamine müütidest üpris raskeks. Uuringud ütlevad üht ja uuringud tõestasid teist. Kõiki müüte ei ole võimalik korralik purustada aga järgnevalt mainime top viisikut, mille kohta sageli väärarusaamad liikvel on. 

Süsivesikud on vaenlased

Ainult hommikused trennid on efektiivsed

Edukad treeningud seisnevad järjepidevuses, fookuses ja intensiivsuses. Seda ei ole võimalik ajaliselt täpselt paika panna, kuna mõned inimesed on efektiivsemad hommikuti, teised aga õhtusel ajal. Seega vali aeg, mis on just sulle sobiv.

Selga tuleb kaitsta raskusvööga

Rasvusvööd ei ole enam vaid moehullus, neist on saanud lausa laiatarbekaup, mida näed pea igas jõusaalis ja spordiklubis. Tegelikult soovitatakse raskusvööd aga mitte kanda kui tegemist ei ole just ekstreemse jõutõstmisega või maksimaalse pingutusega suurte raskustega harjutuste sooritamisel. Pikema aja jooksul muutuvad raskusvöö kandmise tulemusena kõhu- ja seljalihased hoopis nõrgemaks. 

Vesi on jama, spordijoogid ruulivad

Spordijookide tootjad seavad vee nõrgemasse positsiooni, kuna reklaamivad oma tooteid tõhusate sooritust parandavate ja treeningujärgsete taastajatena. Samas on vesi aga parim vahend kaalukaotuseks, kuna sel on söögiisu vähendav toime. Sageli arvame, et oleme näljased aga tegelikult on asi hoopis janus. Piisavas koguses vee joomine vähendab ka südamerabanduse riski. Kui oled väsinud ja loid võib liiga vähene vee tarbimine selles süüdlane olla. Vesi on energiaallikaks ja ei jää spordijookidele sugugi alla.

Lisakogus proteiini kasvatab lihaseid

Proteiinil on jõutreeningus ja lihaste kasvatamisel oluline roll. Samas võib liigne proteiini tarbimine lõppeda selle ladustumisel rasvana. Keha jaoks piisavas koguses proteiini tarbimisel on kasulikud mõjud, ent selle piiri ületamine annab vastupidise efekti. Kui soovid teada, kui palju valku just sinu keha vajab, korruta oma kehakaal kilogrammides 0,8ga.

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee