Uudised

19 maitsvat proteiinirikast toitu, mida süüa võiksid 

Liigume.ee, 15. jaanuar 2017, 21:58
 PantherMedia / Scanpix
Inimesed vaidlevad süsivesikute, rasvade ja kõikide vahepealsete toitainete üle. Kuid peaaegu kõik nõustuvad sellega, et proteiin on kasulik. Proteiini ehk valgu söömisel on mitmeid kasutegureid. See aitab kaalust alla võtta (eriti kõhurasva kaotada) ja lihasmassi suurendada ning tugevdada. 

Valgu päevane soovitatav tarbimise kogus on 46 grammi naistele ja 56 grammi meestele. Samas arvavad mitmed fitnessi ja tervise eksperdid, et me vajame igapäevaselt oluliselt suuremas koguses proteiini. Järgnevalt on toodud loetelu toiduainetest, mis on nii maitsvad kui sisaldavad ka rohkelt proteiini.

  • Munad

Terves munas on 35% kaloreid. 1 suur muna sisaldab 6 grammi valku ja 78 kalorit.

  • Mandlid

Mandlites on 13% kaloritest. 28 g mandleid sisaldab 6 grammi valdu ja 161 kalorit.

  • Kanarind

Kanarind sisaldab 80% kaloritest. 1 röstitud kanarind (ilma nahata) sisaldab 53 grammi valku ja vaid 284 kalorit.

  • Kaer

Kaeras on 15% kaloritest. Pool tassi tooret kaera sisaldab 13 grammi valku ja 303 kalorit.

  • Kodujuust

Kodujuust annab 59% kaloritest. Tass (226 g) 2% rasvasisaldusega kodujuustu sisaldab 27 grammi valku ja 194 kalorit.

  • Kreeka jogurt

Rasvata Kreeka jogurtis on valku 48% kaloritest. Üks 170 grammine jogurtitops sisaldab 17 grammi valku ja ainult 100 kalorit.

  • Piim

Piimas on valguna 21% kaloritest. 1 tass täispiima sisaldab 8 grammi valku ja 149 kalorit.

  • Brokkoli

Brokkolis on valku 20% kaloritest. 1 tass hakitud brokkolit (96 grammi) sisaldab 3 grammi valku ja vaid 31 kalorit.

  • Lahja veiseliha

Lahjas veiselihas on valku 53% kaloritest. 85 grammi keedetud veiseliha, milles on 10% rasva, sisaldab 22 grammi valku ja 184 kalorit.

  • Tuunikala

Tuunikalas on valguna 94% kaloritest. Tass (154 grammi) tuunikala sisaldab 39 grammi valku ja vaid 179 kalorit.

  • Kinoa

Kinoas on valku 15% kaloritest. Üks tass (185 g) keedetud quinoad sisaldab 8 grammi valku koos 222 kaloriga.

  • Vadakuvalguga toidulisandid

Valgusisaldus on kaubamärkide võrdluses muutuv, aga võib ulatuda üle 90% kaloritest ja sisaldada 20-50 grammi valku ühe portsjoni kohta.

  • Läätsed

Läätsedes on valku 27% kaloritest. 1 tass (198 g) keedetud läätsesid sisaldab 18 grammi valku ja 230 kalorit.

  • Kõrvitsaseemned

Seemned sisaldavad valguna 14% kaloritest. 28 grammi seemneid sisaldab 5 grammi valku ja 125 kalorit.

  • Kalkunirind

Kalkunirinnas on valku 70% kaloritest. 85 grammi kalkunirinda sisaldab 24 grammi valku ja 146 kalorit.

  • Kala

Valgusisaldus on kalaliikide lõikes väga varieeruv. Lõhes on 46% valku, seda 19 grammis ja see annab 175 kalorit.

  • Krevetid

Valusisaldus 90% kaloritest. 85 grammi krevette sisaldab 18 grammi valku ja vaid 84 kalorit.

  • Brüsseli kapsas

Sisaldab valguna 17% kaloritest. Pool tassi (78 g) sisaldab 2 grammi valku ja 28 kalorit.

  • Pähklid

Valku 16% kaloritest. 28 grammi pähkleid sisaldab 7 grammi valku ja 159 kalorit.

Valgu söömise tähtsust ei tohiks alahinnata. See on kõige lihtsam, maitsvam ja kergem viis kaalu alandamiseks ning parema keha saavutamiseks. 

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee