Uudised

Probleemid vererõhuga? 15 lihtsat viisi, kuidas vererõhku alandada 

Liigume.ee, 13. jaanuar 2017, 14:35
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kõrge vererõhk on ohtlik seisund, mis su südant kahjustada võib. Kui jätta vererõhu näitajad kontrollimata, tõstab see nii südamehaiguste kui insuldi riski. Aga on ka hea uudis - vererõhu kontrolli all hoidmiseks on lisaks ravimitele ka mitmeid lihtsaid viise. 

1. Kõnni ja treeni regulaarselt

Kõigest 15-minutiline jalutuskäik päevas aitab vererõhku alandada. Kui sellele veel ka treening lisada, on mõju vererõhule veelgi parem.

2. Vähenda naatriumi tarbimist

Enamik juhiseid vererõhu alandamiseks soovitavad vähendada naatriumi tarbimist. See kehtib eriti just soolatundlike inimeste puhul.

3. Joo vähem alkoholi 

Alkoholi tarbimine võib vaatamata kogusele vererõhku tõsta. Limiteeri oma alkoholi tarbimist naiste puhul ühe ja meeste puhul kahe joogini päevas.

4. Söö rohkem kaaliumirikkaid toite

Kaaliumirikaste värskete puu- ja köögiviljade söömine alandab vererõhku ja on ka kaalule kasulik.

5. Tarbi vähem kofeiini

Kofeiin võib põhjustada lühiajalist vererõhu tõusu, kuigi enamikele inimestele ei ole sellel pikaajalist ega kahjustavat mõju.

6. Õpi stressiga toime tulema

Krooniline stress avaldab mõju ka vererõhule. Õpi stressitaset alandama ja sellega toime tulema.

7. Söö tumedat šokolaadi või kakaod

Tume šokolaad ja kakao sisaldavad taimseid ühendeid, mis aitavad veresoontel lõdvestuda ja alandavad vererõhku.

8. Võta kaalus alla

Kaalu langetamisel on vererõhu alandamisele suur mõju. See efekt on veelgi suurem ka treeningu lisamisel.

9. Lõpeta suitsetamine

Suitsetamine mõjutab vererõhku ja suurendab südamehaiguste tekkimise riski.

10. Vähenda suhkru ja rafineeritud süsivesikute tarbimist

Rafineeritud süsivesikud, eriti suhkur, tõstavad vererõhku. Mõned uuringud on näidanud, et madala süsivesikutesisaldusega dieedid alandavad vererõhku.

11. Söö marju

Marjades sisalduvad polüfenoolid, mis alandavad vererõhku ja vähendavad üldist südamehaiguste tekkimise riski.

12. Katseta meditatsiooni või sügavat hingamist

Nii meditatsioon kui hingamine aktiveerivad parasümpaatilise närvisüsteem, mis aeglustab pulssi ja alandab vererõhku.

13. Söö kaltsiumirikkaid toite

Kaltsiumirikkad toite seostatakse tervisliku vererõhu tasemega. Kaltsiumi saad roheliste lehtede, salati, tofu ja piimatoodete kaudu.

14. Võta looduslikke toidulisandeid

Mitmetel looduslikel toidulisanditel on mõju vererõhu alandamisele.

15. Söö magneesiumirikkaid toite

Magneesium on tähtis mineraal, mis aitab vererõhku reguleerida. Söö rohkem kaunvilju ja täisteratooteid.

Kõrge vererõhk mõjutab suurt osa maailma elanikkonnast. Kui ravimid on üks viis sellega tegelemiseks, on ka mitmeid loomulikke võimalusi. Ülal loetletud võimalused aitavad sul nii vererõhku alandada kui südamehaiguste riski vähendada.

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee