Uudised

Milline on sinu D-vitamiini tase? 15 kasutegurit, miks sul seda vaja on 

Liigume.ee, 10. jaanuar 2017, 08:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
D-vitamiin on rasvas lahustuv vitamiin, mis on väga oluline korras tervise jaoks. Ainult käputäis toite sisaldab seda vitamiini arvestatavas koguses. Näiteks rasvane kala, siseorganid, teatud seened ja rikastatud toidud. 

Erineval teistest vitamiinidest, mida saad omandada vaid toitumise kaudu, on D-vitamiini võimalik koguda ka päikesele paljastatud naha abil. Sel põhjusel peetakse D-vitamiini ka hormooniks.

D-vitamiini piiratud kättesaamine toidu kaudu ja meie kliimas osaliselt valitsev pime aeg loovad aga olukorra, kus toidulisandeid tarbimata, on enamikel inimestel D-vitamiini tase liiga madal. 

Samas omab selle vitamiini piisav tase veres tervisele mitmeid kasulikke mõjusid, millest on jägnevalt välja toodud 15 teaduslikku fakti.

D-vitamiin:

  • parandab luude tervist;
  • vähendab diabeeti haigestumise riski;
  • parandab südame tervist;
  • alandab riski haigestuda teatud tüüpi vähki;
  • võib vähendada enneaegse surma ohtu;
  • vähendab depressiooni sümptomeid;
  • kasvatab lihasjõudu;
  • võib aidata ennetada ja ravida hulgiskleroosi;
  • vähendab astmahooge;
  • aitab vältida levinud külmetust ja grippi;
  • aitab kaasa operatsioonist taastumisele;
  • leevendab kroonilist valu;
  • soodustab tervete laste sündi;
  • kaitseb Parkinsoni tõve eest;
  • vähendab vanusega seotud seniilsust.

D-vitamiin täidab organismis mitmeid olulisi rolle. Seega on optimaalse D-vitamiini taseme hoidmine kas toidu, päikese või toidulisandite abil hea tervise säilitamiseks väga oluline. Kontrolli oma D-vitamiini taset arsti juures ja tee selgeks just sulle sobiv päevane toidulisandi kogus. Päikese käes D-vitamiini kogudes jälgi, et väldiksid kahjulikku kiirgust ja päikesepõletust.

Samal teemal

3. veebruar 2017, 14:40
Parkinsoni tõbi saab alguse hoopis soolestikust?
25. jaanuar 2017, 16:00
Viis tervisehäda, mis annavad märku D-vitamiini puudusest
24. jaanuar 2017, 11:45
Pane tähele: D-vitamiini puudus on talveperioodil väga levinud

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee