Uudised

Mida küll STRESSI vastu süüa?  (8)

Liigume.ee, 8. jaanuar 2017, 08:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
Stressis olles ei suuda sa efektiivne olla ei tööl, kodus ega trennis. Olgu põhjuseks tööalased tähtajad, kirjade all mattumas postkast või koduste tegemiste lõputu loetelu - stress võib sind igal hetkel rünnata. 

Kui see juhtub kipuvad nö lohutustoidud, mis enamasti on kõrge rasva- ja suhkrusisaldusega, tunduma olema parim lahendus stressiga võitlemiseks. Uuringute tulemuste kohaselt tunnistavad ka inimesed ise, et söövad stressis olles rohkem snäkke ja ebatervislikku toitu. Stress toodab ka hormooni kortisool, mis suurendab söögiisu. 

Sul on võimalik seda mustrit eirata ja toitumisharjumused enda kasuks pöörata. Toit võib olla rahustav ja stressi ennetav ning siin on sulle loetelu toiduainetest, mida selleks oma menüüsse lisada:

  • Keefir. Sarnaselt jogurtile on keefiris rohkelt probiootikume nagu Lactobacillus ja Bifidobacterium. Probiootikumid aitavad tõrjuda haigusi tekitavaid ebatervislikke baktereid ja soolestikku korras hoida. Keefir hoiab korras mao ja sisaldab antioksüdante, mis kaitsevad rakke osküdatiivse stressi eest.  
  • Oad. Oad on täis valku ja kiudaineid. Lisaks aitavad need kaasa ka rõõmsameelsusele. Oad sisaldavad teatud proteiini, mida ei ole võimalik saada ei lihast ega piimatoodetes, ent mis rõõmu hormooni dopamiini.
  • Rasvane kala. Rasvane kala sisaldab rohkelt omega-3 rasvhapet. See vähendab põletikku ja kõrvaldab kehast toksiine. Kala söömisest saadavad ained antioksüdantide tootmist ja aitavad kehal stressiga võidelda. Rasvase kala (näiteks lõhe) söömisel õpib keha kasutama antistressi taktikat.
  • Rohelised lehed, salat. Roheliste lehtedega köögiviljad on kõrge kiudainesisaldusega ja suurendavad organismis ka serotoniini taset. Serotoniini seostatakse meeleoluga ja selle tase tõuseb kui sööd foolhapet sisaldavaid toiduained (leidub rohelistes lehtedes).
  • Kimchi ehk hapendatud kapsas. Hapendatud köögiviljad nagu ka kimchi on heaks probiootikumide allikaks. Lisaks soolestiku limaskesta tugevdamisele stimuleerivad probiootikumid ka uute ajurakkude kasvu. 
  • Kurkum. See võimas põletikuvastane ja antioksüdantiderikas vürts on pea igas supertoitude nimekirjas. Seda ka põhjusega. Kurkum tuleb ingveriga samast perekonnast. Kurkum toodab antioksüdante, mis kaitsevad keha mitokondreid ja aitab säilitada bakterite tasakaalu soolestikus. 

Lisaks loetletud toiduainete lisamisel oma menüüsse, soovitatakse aeg-ajalt kehal taastuda lasta selleks hommikusööki vahele jättes. Enamik kaloreid tasub tarbida enne 15:00 päeval ja raskemaks nädalaks tasub end nii vaimselt kui füüsiliselt ette valmistada. Varu väljakutsuvateks päevadeks toitaineterikkad ja tervislikud ning energiat andvad toidud.

Samal teemal

23. jaanuar 2017, 17:05
Seitse snäkki, mida võid õhtul südametunnistuspiinadeta põske pista
18. jaanuar 2017, 15:50
Kaheksa tervisehäda, millele leiad leevendust ingverit süües
12. jaanuar 2017, 14:03
Kolm põhjust, miks peaksid just talvel jogurit sööma

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee