Uudised

30 parimat viisi LAMEDA KÕHU saavutamiseks 

Liigume.ee, 3. jaanuar 2017, 08:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kõhupiirkonnast rasva kaotamine võib osutuda korralikuks väljakutseks. Lisaks erinevatele haigustele, mida kõhurasv soodustab, tekitab see ka täispuhutud ja ebakindla tunde. Õnneks on selle probleemiga mitmeid tegelemiseks teadusliku kinnituse leidnud strateegiaid.

  • Piira kaloreid aga mitte liiga palju

Liiga väheste kalorite söömine aeglustab ainevahetust, ka pikas plaanis. Seetõttu on oluline, et kalorite piiramine liiga pikalt ega kurnavalt ei kestaks.

  • Söö rohkem kiudaineid, eriti lahustuvaid kiudaineid

Lahustuvate kiudainete söömine vähendab kõhurasva tekkimise ohtu. Heaks kiudainete allikaks on kaer, linaseemned, avokaado, kaunviljad, rooskapsas ja murakad.

  • Võta probiootikume

Probiootikumid aitavad luua kasulikku soolestiku mikrofloorat. Mõned Lactobacilluse tüved on soodsa mõjuga just vööümbermõõdu vähendamisele.

  • Tee kardiotreeningut

Mõõduka kuni kõrge intensiivsusega kardiotreeningu tegemine 20-40 minutit päevas omab kõhurasva kaotamisele efektiivset mõju.

  • Joo proteiinijooke

Proteiinijoogid on lihtne viis oma menüüle valgu lisamiseks ja soovimatu rasva vähendamiseks.

  • Söö monoküllastumata rasvhapete rikkaid toite

Monoküllastumata rasvhapete rikkad toidud vähendavad rasvumise riski.

  • Piira süsivesikute, eriti rafineeritud süsivesikute, tarbimist

Süsivesikute tarbimise piiramine aitab vältida rasvumist ja parandab üleüldist tervist.

  • Tee vastupidavustreeningut

Vastupidavustreening aitab vältida lihasmassi kaotust, mis sageli diieditamisega kaasneb. Vastupidavustreening hoiab ainevahetuse kiirena ja vöökoha saledana.

  • Tee istuvate harjutuste asemel seisvaid versioone

Seistes harjutuste sooritamine põletab rohkem kaloreid, aktiveerib kerelihased ja parandab keha hapnikuga varustamist ning hingamist.

  • Lisa oma menüüsse õunaäädikas

Õunaäädikas koosneb peamiselt äädikhappe ühenditest, mis vähendab keharasva kogunemist.

Lisaks pea meeles järgmisi kõhurasvaga võitlemise võimalusi:

  • Kõnni iga päev vähemalt 30 minutit
  • Väldi vedelaid (jookides sisalduvaid) kaloreid
  • Söö terveid, ühest koostisosast pärinevaid toite
  • Joo vett
  • Harjuta keskendunud söömist
  • Väldi saastatud õhu ja heitgaaside sissehingamist
  • Tee kõrge intensiivsusega (HIIT) treeninguid
  • Vähenda oma stressitaset
  • Söö rohkem valku
  • Jälgi oma toidutarbimist (vajadusel pane see kirja)
  • Söö mune
  • Maga piisavalt
  • Proovi vahelduvat paastumist
  • Söö igal nädalal rasvast kala või võta toidulisandina kalaõli
  • Piira lisatud suhkru tarbimist
  • Asenda oma menüüs osa rasva kookosõliga
  • Tugevda oma kerelihaseid
  • Joo magustamata kohvi ja/või rohelist teed
  • Ära liialda alkoholiga
  • Lisa oma päeva rohkem liikumist (kõndimine, seismine jne)

Lameda kõhu saavutamine on pikem protsess ja eeldab pühendumist ning trenni ja eelpool mainitud nippide ühendamist.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee