Uudised

JOOKSMINE korrastab mõtteid! Ja sellele on ka teaduslik selgitus! 

Liigume.ee, 28. detsember 2016, 17:29
Foto: PantherMedia / Scanpix
Jooksjate hulgas on klišeeks muutunud ütlus, et jooksmine korrastab mõtteid. Loomingulisse ummikusse sattudes soovitatakse jooksma minna, sama hästi peaks jooksutiir aitama ka elutähtsate otsuste langetamiseks mõtete värskendamisel. Isegi viha, kurbuse ja tüdimuse vastu aitab jooks kui imerohi. 

Mõnus jooksutiir võib sind end vahel täiesti uue inimesena tundma panna. Mõnes mõttes on see tunne ka täiesti õige. Umbes kolm aastakümmet teadusuuringuid neuroteaduse valdkonnas on tuvastanud seose aeroobse treeningu ja sellele järgneva kognitiivse mõtteselguse vahel. 

Juba 30-40 minutilise trenni tulemusena tekivad uued ajurakud. Treening aktiviseerib ka vereringet, sh vere voolu ajju, mille tulemusena paraneb ja ergastub mõttetöö, võime ette planeerida, keskendumine, fookus, eesmärgistamine ja ajajuhtimine.

Jooksmine korrastab ka emotsioone ja aitab kurvameelsuse ning ärevuse vastu. Jooksmise käigus rändavad vahel mõtted siia ja sinna, vahel on aga kohalolek täielik ja parima jooksu puhul sa ei märkagi väsimust enne kui kilometraaž sind korrale kutsub. 

Seega aitab jooksmine mõtlemist teravdada, mõtteid korrastada või neist treeningu ajaks hoopiski vabaneda. Ükskõik, milline on sinu eesmärk jooksmisele, saad sellest enda füüsilisele ja vaimsele tervisele kindlasti kasu. 

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee