Uudised

12 toitu, mida võiksid hommikuti süüa (1)

Liigume.ee, 26. detsember 2016, 13:25
Foto: PantherMedia / Scanpix
Hoolimata sellest, mida oled kuulnud, ei ole hommikusöök kõigile eluliselt vajalik. Tegelikkuses võib hommikusöögi vahelejätmine osutuda tervislikumaks kui ebakvaliteetse ja kehva toidu söömine. Õigete ja tervislike toiduainete söömine annab aga kogu päevaks energiat ja ennetab ülesöömist järgmiste toidukordade ajal. 

Järgnevalt on toodud 12 toiduainet, mida võiksid oma hommikusöögimenüüsse lisada:

Munad
Munad on kõrge valgusisaldusega ja sisaldavad mitmeid olulisi toitaineid. Lisaks tekitavad munad täiskõhutunde ja nii tarbid päeva jooksul vähem kaloreid.

Kreeka jogurt
Kreeka jogurt sisaldab samuti palju valku, vähendab söögiisu ja aitab kaasa kaalu langetamisele. Mõned jogurtid sisaldavad ka kasulikke probiootikume.

Kohv
Tassike kohvi on ideaalne viis päeva alustamiseks. Selles sisalduv kofeiin parandab tuju, teravdab vaimu ja kiirendab ainevahetust.

Kaerahelbed
Kaerahelbed sisaldavad kiudaineid, mis alandavad kolesterooli taset ja tekitavad täiskõhutunde. Lisaks sisaldavad kaerahelbed ka antioksüdante.

Chia seemned
Chia seemned on kiudainerikkad ja sisaldavad antioksüdante, mis vähendavad põletikke ja haigestumise riski.

Marjad
Marjad on kiudainerikkad ja sisaldavad vähe kaloreid. Lisaks sisaldavad need antioksüdante, mis aitavad vähendada haigestumise riski.

Pähklid
Pähklid on täitev ja toitainerikas toiduaine, mis vähendab südamehaiguste riski ja parandab veresuhkru taset.

Roheline tee
Rohelisel teel on tervisele mitmeid kasutegureid. See sisaldab antioksüdanti EGCG, mis on kasulik nii ajule kui närvisüsteemile.

Puuviljad
Puuviljad on heaks vitamiinide, kaaliumi ja kiudainete allikaks. Lisaks sisaldavad ka puuviljad haigestumise riski vähendavaid antioksüdante.

Linaseemned
Linaseemned aitavad kaasa täiskõhutunde tekkimisele, parandavad insuliinitundlikkust ja aitavad veresuhkru taset kontrolli all hoida.

Kodujuust
Kodujuust on kõrge valgusisaldusega, täidab hästi kõhtu ja kiirendab seedimist.

Hommikusöögi söömine või söömata jätmine on igaühe personaalne valik. Kui aga hommikusööki süüa, siis püüa tagada, et annad kehale vajalikke toitaineid ja energiat kogu päevaks.

Samal teemal

20. jaanuar 2017, 09:41
Õiged vitamiinid vähendavad talvel haigestumise ohtu
28. detsember 2016, 09:37
Kohvisõbrad elavad kauem
26. detsember 2016, 15:30
Kõht pühadesöökidest punnis? Need toidud aitavad!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee