Jaga:     
Uudised

Enneta haigusi! 7 toitu, mis immuunsussüsteemi tugevdavad

Immuunsussüsteemi tervena hoidmine on sõltumata aastaajast väga oluline. Kõik, mida sa sööd, mõjutab sinu tervist ja immuunsust. Teatud toidud vähendavad riski haigestuda, samas kui mõned toidud aitavad sul haigeks jäädes kiiremini taastuda.

Kui soovid oma immuunsussüsteemi tugevdada, lisa menüüsse jägmised valikud:

  • Rauarikkad toidud

Raud on mineraal, mis mängib immuunsuses olulist rolli. Rauavaeguse vältimiseks söö liha, linnuliha, kala, karpe, kaunvilju, pähkleid, seemneid, ristõielisi köögivilju ja kuivatatud puuvilju. Raua paremaks imendumiseks väldi toidu kõrvale kohvi või tee joomist. Kombineerides rauarikkaid toite C-vitamiiniga, aitad raua imendumisele veelgi kaasa. 

  • Probiootikumiderikkad toidud

Probiootikume sisaldavad toidud toetavad samuti immuunsussüsteemi. Probiootikumid on soolestikus elavad kasulikud bakterid, mis immuunsusele kaasa aitavad. Regulaarne probiootikumide tarbimine aitab osadel inimestel haigestudes antibiootikume vältida ja haigusest kiiremini taastuda. Heaks probiootikumide allikaks on hapukapsas, looduslikult marineeritud kurgid, jogurt, keefir, pett, kimchi ja miso.

  • Tsitrusviljad

Puuviljad nagu apelsinid, greibid ja mandariinid on kõrge C-vitamiini sisaldusega, mis omakorda on oluline immuunsuse tugevdaja. C-vitamiinil on antibakteriaalne ja põletikuvastane toime. See aitab säilitada ka tervet nahka, mis toimib kaitsva barjäärina haiguste vastu. Külmetuse korral aitab C-vitamiini tarbimine sellest kiiremini välja tulla. C-vitamiini tasub tarbida toidu kaudu, näiteks süües paprikat, guaavimahla, brokkolit, marju, tomateid, papaiat ja juba mainitud puuvilju.

  • Ingver

Ingver sisaldab ingveroli, bioaktiivset ainet, mis vähendab infektsioonide riski. Ingveri antimikroobsed omadused pärsivad ka mitut tüüpi bakterite kasvu, sh kolibakter, salmonella. Ingver aitab võidelda hingamisteede infektsiooni põhjustava viirusega. Selleks aga, et ingver saaks maksimaalselt tervist toetada, tuleks seda tarbida ka ennetavalt ehk enne haigestumist. Toidu sisse või näiteks smuutidesse tasub lisada näpuotsatäis värsket või kuivatatud ingverit.

  • Küüslauk

Küüslauk sisaldab aktiivseid ühendeid, mis vähendavad haigestumise riski. Küüslaugu peamine toimeaine, allitsiin, parandab immuunsussüsteemi rakkude võimet võidelda külmetuse ja gripiga. Küüslaugul on ka antimikroobsed ja viirustevastased omadused. Küüslaugu mõju maksimeerimiseks söö üks küüslauguküüs kaks kuni kolm korda päevas. Toidule küüslauku lisades purusta see ja lase enne kasutamist 10 minutit seista. 

  • Marjad

Juba aastaid on marju kasutatud levinud külmetuse raviks nagu seda on näiteks nohu. Seda seetõttu, et marjad sisaldavad polüfenoole, mis on antimikroobsete omadustega kasulikud taimsed ühendid. Polüfenoolid kaitsevad ka gripiviiruse eest. Lisaks sisaldavad marjad arvestatavas koguses C-vitamiini, mis suurendab veelgi nende immuunsust tugevdavat mõju. 

  • Pähklid ja seemned

Pähklid ja seemned on väga toitaineterikkad, sisaldades rohkelt seleeni, vaske, vitamiini E ja tsinki. Kõik need ained mängivad olulist rolli terve immuunsüsteemi säilitamises. Seesamiseemned ja mandlid on eriti head vase ja E-vitamiini allikad, samas kui kõrvitsaseemned ja kašupähklid sisaldavad rohkesti tsinki. Pähklid ja seemned on ka heaks kiudainete, antioksüdantide ning tervislik rasvadeallikaks, mis kõik on tervisele kasulikud. 

0 kommentaari