Uudised

Ära stressa KAALU pärast! Vaata, kuidas oma AINEVAHETUST kiirendada  

Liigume.ee, 30. november 2016, 08:30
Foto: PantherMedia / Scanpix
Ainevahetuse kiirendamine on kaalulangetajate jaoks midagi püha, kuid keha võime kaloreid põletada sõltub mitmetest teguritest. Mõnedel inimestel on kiire ainevahetus geenidega kaasa tulnud. Mehed põletavad rohkem kaloreid kui naised ja seda ka puhkeolekus. Enamik inimestel aeglustub ainevahetus järk-järgult alates 40ndast eluaastast. Sa ei saa küll kontrollida oma vanust, sugu ja geneetikat, aga on mõned mõjutatavad faktorid, mis sinu ainevahetust kiirendavad.

Kasvata lihaseid

Samal teemal

Keha põletab pidevalt kaloreid, isegi kui sa parasjagu midagi ei tee. Selline puhkeolekus kalorite põletamine on oluliselt tõhusam inimestel, kellel on rohkem lihasmassi. Pool kilo lihast kasutab päevas 6 kalorit lihtsalt selleks, et end säilitada, samal ajal kui pool kilo rasva põletab päevas vaid 2 kalorit. See on väike erinevus, mis aja jooksul suuremat mõju avaldab. Pärast jõutreeningut on kogu keha lihased aktiveeritud ja see tõstab su keskmist päevast ainevahetuse kiirust. 

Tõhusta treeningut

Aeroobne kardiotreening ei kasvata küll lihaseid, aga see kiirendab su ainevahetust ka tundidel pärast treeningut. Võti on enda motiveerimisel rohkem pingutama. Kõrge intensiivsusega treening tekitab suuremat ja kestvamat tõusu puhkeoleku ainevahetuse kiiruses kui mõõduka või madala intensiivsusega treeningud. Kasu saamiseks katseta intensiivsemaid treeninguid või lisa näiteks kõndimisse mõned kiiremad jooksulõigud. 

Tangi keha veega

Keha vajab kalorite töötlemiseks vett. Kui oled kasvõi natuke janune, aeglustub su ainevahetus. Uuringu kohaselt põletasid 8 või rohkem klaasi vett joonud täiskasvanud päevas oluliselt rohkem kaloreid kui need, kes piirdusid vaid 4 klaasiga. Joo enne iga einet või snäkki klaas vett või mõnda teist magustamata jooki. Snäkina söö pigem värskeid puu- või köögivilju, mis sisaldavad samuti vett.

Kas võiksid tarbida energiajooke?

Mõned energiajookides sisalduvad ained võivad ainevahetust kiirendada. Need joogid sisaldavad koffeiini, mis suurendab kehas põletatavat energia hulka. Osad joogid sisaldavad ka tauriini ja aminohappeid. Tauriin aitab ainevahetust kiirendada ja rasva põletada. Nende jookide tarbimine võib aga põhjustada vererõhu tõusu, ärevust ja uneprobleeme. 

Snäkita nutikalt

Vürtsita oma eineid

Vürtsikad toiduained sisaldavad looduslikke kemikaale, mis ainevahetust kiirendavad. Toidu valmistamisel sellele supilusikatäie rohelise või punase chilli lisamine annab ainevahetusele hoogu juurde. Efekt on ajutine aga kui armastad sageli vürtsikaid toite tarbida, on mõju suurem. Kiireks ainevahetuse ergutamiseks lisa toitudele näiteks punast pipart. 

Kogu jõudu proteiinist

Keha põletab proteiini seedimisel rohkem kaloreid kui näiteks rasva või süsivesikute puhul. Tasakaalus toitumise saavutamiseks asenda osad süsivesikud lahjade, proteiinirikaste toitudega, mis ainevahetust kiirendavad. Heaks proteiiniallikaks on veiseliha, kalkun, kala, kanaliha, pähklid, tofu, oad, munad ja madala rasvasisaldusega piimatooted.

Rüüpa musta kohvi

Kui oled kohvisõber, naudid kindlasti energiat ja keskendumisvõimet, mida see jook juurde annab. Mõõdukas koguses kohvi tarbides kiirendab see ainevahetust. Kohvi vähendab väsimustunnet ja suurendab sinu võimekust trennis vastu pidamiseks.

Laadi end rohelise teega

Rohelises tees sisalduvad ained kiirendavad ainevahetust kuni paariks tunniks. Uuringud näitavad, et juues 2-4 tassi teed päevas, kiirendab see lühiajaliselt mõõduka intensiivsusega treeningu käigus ainevahetust kuni 17%.

Väldi ekstreemseid dieete

Kiirdieedid, mille käigus söövad mehed vähem kui 1800 ja naised vähem kui 1200 kalorit päevas, mõjuvad halvasti kõigile, kelle eesmärk on ainevahetust kiirendada. Need dieedid aitavad küll kilosid kaotada, kuid see tuleb kvaliteetse toitumise arvelt. Lisaks võid kaotada ka lihasmassi, mis omakorda ainevahetust aeglustab. Tulemusena kaotab keha vähem kaloreid ja kogub kaalu rohkem kui enne dieeti.

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee