Uudised

MÜÜT VÕI TEGELIKKUS? Tervislik toitumine on kallis?! 

Liigume.ee, 28. november 2016, 07:45
Foto: PantherMedia / Scanpix
Oled ehk vahel mõelnud, et võiksid tervislikumalt toituma hakata, kuid kuulduste kohaselt tühjendab see su rahakotti oluliselt rohkem kui senine menüü. Võib olla raske valida säilitusaineteta või suhkruvaba toiduainet kui selle hind on alternatiividest oluliselt kõrgem. Kuid kas hind on tervislikule toitumisele tõesti takistuseks? Või on ka piiratud eelarvega tervislikkust jahtivatel inimestel võimalik menüüs muudatusi teha?

Tervisliku toitumise hind

Samal teemal

Toidupoe riiulivahedes ringi vaadates oled kindlasti märganud, et saad suure paki krõpse osta soodsamalt kui näiteks väikeses koguses spinatit. Hiljuti läbi viidud uuring tõestas, et tervislike toitude hind on kalori kohta sageli ligi kolm korda kallim kui ebatervislike oma. Tervislik toitumine sisaldab enamasti puu- ja juurvilju, kala ja pähkleid ning maksab üle euro rohkem päeva kohta ja aastas üle 500 euro rohkem. Nii koosnebki ebatervislik toitumine töödeldud toitudest, lihast ja rafineeritud teraviljast. 

Mis puutub aga orgaanilistesse toiduainetesse, siis nende hinnavahe mitteorgaaniliste toiduainetega on õnneks vähenemas. Seda eelkõige nõudluse kasvu tõttu, mis on turule toonud uusi orgaaniliste toiduainete pakkujaid ja seeläbi on ka hind kahanenud. 

Korralik toitumine soodsalt

Kuigi tervislik toitumine võib olla korralik raharöövel, on võimalus ka ilma pangaröövita sellega toime tulla. Järgnevad nipid aitavad sul oma menüüd paremini planeerida ja teadlikumalt shopata, et saaksid rahaga ka peale selle söögile kulutamise midagi toredat ette võtta.

  • Panusta hooajalistele toiduainetele

Hooajalised toiduained on nende valmimise ja suurema saadavuse ajal alati odavamad. Oma hooaja tipphetkel on ka juur- ja puuviljad kõige maitsvamad ning toitvamad. Kui sa ei tea, mis mingil hooajal parasjagu valmimas on, küsi näiteks poemüüjalt kõige värskema kraami kohta või guugelda. Suvekuudel söö rohkelt maasikaid, luuvilju nagu virsikud, nekatriinid, aprikoosid, kirsid ja ploomid ning meloneid. 

  • Tea, millal loobuda organilisest toidust

Teatud toiduained nagu mais, sibul, ananass, avokaado ja kapsas neelavad kasvamisel väikese koguse kemikaale ja on tehislikes tingimustes kasvanuna ikkagi täiesti arvestatava väärtusega. On aga hulk toiduained, mida kutsutakse "määrdunud tosinaks", sh õunad, viinamarjad, seller ja virsikud. Neil esineb pestitsiidijääke, nii et nende puhul tasub eelistada just orgaanilisi versioone.

  • Ära pelga kaupluse omatooteid

Erinevalt järgi tehtud käekottidest ja brändirõivastest ei pea sa enamasti kvaliteedis järele andma kui eelistad levinud firmamärgiga toodetele poeketi enda toodangut. Sageli lähtuvad suured poeketid just inimsõbralikest tootmismeetoditest ja rõhuvad pakutava osas kvaliteedile, sh orgaanilisele. 

  • Osta hulgi

Suuremas koguses igapäevaste toiduainete ostmine võib sulle pikemas plaanis kokkuhoiu tagada. Selle kaudu väldid ka liigseid pakendeid ja oma elutegevusega lisarämpsu tootmist. Riis, oder, kinoa, pähklid jms on levinud toiduained, mida hulgi ostes kasumis oled. 

  • Kasuta ära külmutatud toiduaineid
  • Jäta midagi ka hilisemaks

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee