Uudised

Porgandid - ühed maailma TERVISLIKUMAD juurviljad (4)

Liigume.ee, 27. november 2016 08:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kuigi porgandid on saadaval aastaringselt on kohalikult kasvatatud porgandite tipphooaeg suvi ja varasügis, kui porgandid on kõige värskemad ja mahlasemad. Kui peamiselt tunneme me porgandeid oranži värvuse järgi, võib tegelikult leida ka valgeid, kollaseid, punaseid ja lillasid. Porgandeid on nii väikeseid kui suuri ja juurviljad erinevad ka maitserohkuste poolest, kuid rohkelt vitamiine sisaldavad nad ühtmoodi.

Porgandite söömisest saadav kasu

  • Uuringud on näidanud, et porgandid kaitsevad kardiovaskulaarsete haiguste eest. 
  • Porgandid sisaldavad karotenoide, milledel on oluline antioksüdantiline mõju. Lisaks sisaldavad porgandid ka polüatsetüleene ehk fütotoitaineid, mis pärsivad jämesoole vähirakkude kasvu. Porgandites leiduvate ainete kombinatsioon maksimeerib porgandite kasu tervisele.
  • Teadlased on kinnitanud ka tõsiasja, et porgandeid ei pea parima kasu saamiseks tarbima vaid värskelt, vaid teatud niisketes ja jahedates tingimustes säilib neis sisalduv beeta-karoteen väga hästi.

Porgandites sisaldub rohkelt kasulikke vitamiine ja aineid. Järgnevalt on toodud ühes tassis (122g) viilutatud porgandis sisalduvate toitainete protsent soovitatavast päevasest kogusest. Kaloreid sisaldab sama kogus 50.

Kuidas porgandeid nautida

  • Riivitud suuremad porgandid ja tükeldatud porgandipealsed on heaks täienduseks värskele salatile.
  • Kombineeri riivitud porgand, peet ja õunad ning naudi maitserohket salatit.
  • Kiire ja toitva supi saamiseks, mida saab süüa nii soojalt kui külmalt, püreesta keedetud porgandid ja kartulid ning lisa vürtse jt maitsetaimi.

Vaata lisa http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=21.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee