Uudised

Vaata, millised trennid on eriti tõhusad kaloripõletajad! 

Liigume.ee, 13. november 2016, 08:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui soovid olla vormis ükskõik mida tehes, on jõusaal hea võimalus. Kui oled aga inimene, kes kangi sikutamist ei naudi ja esimeste muusikarütmide peale elavneb, ei ole sa üksi. Jõusaalitreeningul on kindlasti tervisele kasulik mõju, kui sa aga eelistaksid pigem kaloreid põletada ja keha toonuses hoida, ilma jõusaalita, on meil sulle lahendus: on hulgaliselt sportlikke ja teisi tegevusi, mis sulle juba lühikese ajaga heaolutunde loovad. 

Jägnevalt on toodud mõned TOP kaloreid põletavad tegevused:

  • Ujumine

Ujumise suurim kasu su tervisele on see, et ujudes ei koorma sa liigeseid, samas kui ujumine on suurepärane viis keha toonuse saavutamiseks. Üle hulga aja ujuma minnes võid üllatuda, kui kiiresti see sind väsitab, samas on vees treenimine väga hea vaheldus saalitrennile ning mõnus ergutav ja jahutav tegevus.

Põletatud kaloreid tunnis: 500-800.

  • Sörkimine

Sörkimine on kesktee kõndimise ja jooksmise vahel, mis on samuti hea kaloripõletaja. Sa ei pea alati jooksma nii kiiresti kui suudad, sörkimise vahele mõne kiirema lõigu jooksmine teeb juba imesid - tõstab kardiovaskulaarset võimekust ja tugevdab su kerelihaseid. Oluline on enda jaoks valida piisav distants, mis poleks liiga kerge ega ei koormaks sind täielikult läbi. Vaatamata sellele, kas oled kogenud jooksja või algaja, aitab korralik venitus su sörgi õnnelike lihastega lõpetada.

Põletatud kaloreid tunnis: 550-900.

  • Reketialad

Alusta, lõpeta, alusta, lõpeta, on spordialade nagu tennis ja squash rütmiks. Reketialad on head spordialad, aga peaksid nendega ettevaatlik olema juhul kui sul on probleeme põlvede või pahkluudega. Maksimaalse füüsilise koormuse saamiseks eelista üksikala, kuna näiteks paaristennise asemel üksi vastase vastu võideldes, katad liikumisega suurema ala ja keha saab parema koormuse. Su õlad, käsivarred ja puusad saavad hea koormuse isegi kui oled veel algaja.

Põletatud kaloreid tunnis: 600-900.

  • Treppidel ronimine

Kui rääkida treppidel ronimisest tuleb ehk silme ette jooksulint, mis seda simuleerib. Me ei pea aga silmas jõusaalis olevaid masinaid, vaid tegevusi, mis sama efekti annavad. Kasuta päris treppe, astmeid ja loo endale vaheldus treppidest joostes, ühel või kahel jalal hüpates või näiteks väljaasteid tehes. treppidel ronimine mõjub eelkõige su alakehale, kuid haarab töösse ka kerelihased ja ülakeha.

Põletatud kaloreid tunnis: 650-900.

  • Võitluskunstid

Sõltumata sellest, kas tegeled karate, judo, taekwondo või mõne teise võitluskunstiga, ei saa sa kaloripõletuse osas eksida. Igasugune ala, mis paneb su kiirelt ja erinevaid viise kasutades liikuma, tõstab su keha toonust. Võitluskunste ei peaks kindlasti omandama kaklemise eesmärgil, vaid eelkõige sihiga arendada oma keha ja ka vaimu.

Põletatud kaloreid tunnis: 700-1100.

  • Hüppenöör

Poksijad kasutavad seda soojendusena, kuid juba pärast paari minutit hüppamist muutub see intensiivsuse tõttu pigem päris treeninguks. Hüppenööriga hüppamine on lihtne ja efektiivne, koormab kogu su keha ning aitab kaasa silmade ja käte koordinatsioonile. Hüpete kiirus kasvab ajas ja kui oled üsna pea ka kaalus alla võtnud. Kui tavalised hüpped on selged, saad edasi liikuda vaheldusrikkamate harjutuste poole. 

Põletatud kaloreid tunnis: 700-1100.

  • Jooksmine

Kõndimine ja sörkimine on head liikumised, kuid kiiruse suurendamine tähendab rohkem põletatud kaloreid ja toonust su kehale. Jooksmine on väga hea treening, kuna kaasatud on kogu su keha. Püüa hoida jooksutempot alla 13km/h. Looduses jooksmine pakub ka vaheldust, kuna pidevalt muutub maastik paneb sind vähem kilometraaži vaatama ja aitab mõtted väsimuselt eemale viia. 

Põletatud kaloreid tunnis: 900-1500.

Vaata ka maailma kiireima mehe jooksutehnikat: http://www.askmen.com/video/health-sports/usain-bolt-how-to-run-video.html.

Samal teemal

16. detsember 2016, 16:10
Kõndimine on jõusaalis rassimisest tõhusam trenn
17. november 2016, 12:16
Laulja Helen Adamsoni viis nippi trenniga alustajaile
15. november 2016, 19:12
SOOVITUS: Kui tihti peaksime enda jooksujalatseid vahetama?
11. november 2016, 13:50
Ohhoo! Muusika aitab trennis paremaid tulemusi saavutada

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee