Uudised

Sinu suurim vaenlane - kõhurasv! 12 viga, mida selle ennetamiseks vältida (2)

Liigume.ee, 4. november 2016 08:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
Liigne kõhurasv on äärmiselt ebatervislik. See on suur riskifaktor haigustele nagu metaboolne sündroom, 2. tüübi diabeet, süamehaigused ja vähk. Meditsiiniline termin ebatervisliku rasva kohta on vistseraalne rasv, mis viitab kõhus maksa ja teisi siseelundeid ümbritsevale rasvale. Ka normaalkaalus inimestel, kellel on liigne kõhurasv, on suurem risk terviseprobleemidele. Loetleme 12 enamlevinud probleemi, mis kõhurasva kasvatavad:

  • Magustatud toidud ja joogid

Sage kõrge suhkrusisaldusega või kõrge fruktoositasemega maisisiirupi sisaldusega toitude ja jookide tarbimine võib põhjustada kõhurasva tekkimist ning suurenemist.

  • Alkohol

Liigne alkoholi tarbimine suurendab mitmete terviseprobleemide riski ja aitab samuti kaasa kõhurasva tekkele.

  • Transrasvad

Transrasvad tekitavad pundumist, mis võib viia insuliini resistentsuse ja kõhurasva kogunemiseni.

  • Passiivsus

Vähene füüsiline aktiivsus soodustab kõhurasva teket. Aeroobne ja teadlik treening aitab kõhurasva vastu nii tavajuhul kui pärast kaalukaotust.

  • Madala valgusisaldusega dieet

Vähene valgu tarbimine tekitab näljatunnet ja soodustab jällegi kõhurasva teket. 

  • Menopaus

Menopausi käigus toimuvad hormonaalsed muutused nihutavd puusadel ja reitel rasva ladustamise kõhu piirkonda.

  • Valed bakterid

Tasakaalust väljas soolestiku bakterid võivad põhjustada kaalutõusu, sh kõhurasva teket.

  • Puuviljamahl

Puuviljamahl on kõrge suhkrusisaldusega jook, mis soodustab insuliini resistentsust ja liigsel mahlatarbimisel on mõju ka rasva kogumisele. 

  • Stress ja kortisool

Hormoon kortisool eritub stressireaktsioonide tulemusena ja suurendab kõhuõõne rasva hulka. See kehtib eriti naiste puhul, kellel on suurem vöö- ja puusaümbermõõdu suhe.

  • Kiudainevaene dieet

Dieet, mis on madala kiudainesisaldusega aga kõrge teraviljasisaldusega, suurendab kõhurasva kogunemise ohtu.

  • Geenid

Geenid mängivad olulist rolli vöö- ja puusaümbermõõdu vahelises suhtes ja kalorite ladustamises kõhurasvana.

  • Kehv uni

Vähene või kehva kvaliteediga uni võib põhjustada kaalutõusu, sh kõhurasva kogunemist.

Kõhurasva teket mõjutavad mitmed eri faktorid. Sa ei saa mõjutada neist vaid mõnda, näiteks geene ja muutusi hormoonides menopausi ajal. Enamik faktoreid alluvad sinu kontrollile ja oma igapäevase menüü, liikumise ning teiste eluliste aspektide osas tervislike valikute tegemine, aitab sul ka kõhurasva vältida või kaotada.

Samal teemal

27.02.2017
Loe, kas sinu kehakuju ennustab tõsiseid tõbesid
12.11.2016
HÄMMASTAVALT TÕHUS: Valmista lihtne jook, mis põletab rasvad särinal
11.11.2016
Pühapäeval saab Selverites üle Eesti tasuta veresuhkrut mõõta
09.11.2016
Neli ootamatut põhjust, miks sa rasvuma kipud

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee