Uudised

USKUMATU! Valed trenniriided mõjuvad su kehale halvasti! (1)

Liigume.ee, 3. november 2016 08:30
Foto: PantherMedia / Scanpix
Me armastame trenni. See tekitab hea enesetunde, aitab meil hea välja näha ja ka sisemisel minal end terve ja õnnelikuna tunda. Samamoodi armastame me ka oma trenniriideid. Näiteks neid eriti mugavaid joogapükse, mida ka pärast tundi jalast võtta ei tahaks. Kahjuks on aga trenniriiete valel ajal või viisil kandmisel hoopis negatiivne mõju. Vaata järgnevaid levinud vigu, mida treeningu rõivastuse osas tehakse ja veendu, et sina ei eksi:

Kui su riided on liiga kitsad, ei ole asi õige. Loomulikult soovime me ka trenni tehes head välja näha - ega me niisama kõiki neid tunde oma keha piitsutades ei veeda! Enamik treeningriideid on tehtud hingavast ja venivast materjalist. On aga pikk nimekiri probleeme, mis võivad tekkida, kui kanda liiga kitsaid, keha ümber riideid. Kui sa ei ole huvitatud lisanduvast liigesevalust või pärmseenest, on aeg oma garderoob ümber hinnata. Ohtlik võib muidugi olla ka liiga lohvakas riietus. Laiad ja mugavad joogapüksid või riiete ning jalanõude küljes lahtiselt rippuvad nöörid võivad samuti ühel hetkel saatuslikuks saada. Jäta ka ehted koju või riietusruumi. 

Samal teemal

Vale trennirinnahoidja, mis teeb vaid kahju. Me kõik oleme näinud kena büsti ja treenitud kehaga naisi jõusaalis või rühmatreeningus endast viimast andmas. Spordirinnahoidja, mis aga tuge ei paku või millele ei aita kaasa ka trennipluus (see näiteks puudub üldse), kuulutab kurja. Näiteks jooksjad kasutavad vähest tuge pakkuvat või vales suuruses rinnahoidjat, mis on mugav aga ei täida eesmärki. Tulemusena kurdavad nad kaela- ja rinnavalu ja hõõrdumist. Tee endale selgeks, milline on just sinu treeningutega sobiv spordirinnahoidja/top ja siinjuures unusta järeleandmised selle eseme eesmärgi ning kvaliteedi osas.

Jalanõud peavad olema sobivad ja parajad. Sa ei pea mitte ainult sobitama kindla eesmärgi tarbeks loodud jalanõusid konkreetse treeningu juurde, vaid ära tundma ka õige aja uute tossude soetamiseks. Kulunud tossutallad ja kaared kahjustavad su liigeseid aga heas korras jalanõud hoiavad ära jalalaba- ning põlvevalusid. Iga ala jaoks on kindel valik jalanõusid, ära kasuta säästmise eesmärgil valesid jalanõusid. Pea nõu spetsialistiga, kes aitab vajadusel vajalike tossupaaride arvu vähendada ja soovitab sulle mõnd komboversiooni, mis toimib. Korralike tossude kasuks räägib lisaks oma keha hoidmisele ka väike motivatsioonilaks nende kenast välimusest ja värskest lõhnast.

Lisaks riietele ja jalanõudele jälgi, et kasutaksid trenniks sobilikku aluspesu ja lisavidinaid, sh käe- ja peapalad jms. Sinu riided peaksid olema kvaliteetsest spordiriiete jaoks loodud materjalist, jalanõud vastupidavad ja mugavad ning kõik muu trenni juurde kuuluv rõõmu toov, mitte ängistav!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee