Jaga:     
Uudised

Söö, palju jaksad! 12 toitu, mis sind paksuks ei tee (9)

Üks tavapärane nõuanne dieedipidajatele on süüa seni, kuni tunned küllastunud olekut. Toitudel on aga väga erinev mõju nii nälja leevendamisele kui küllastunud tundele. Näiteks tekitab 200 kalorit andev kanarind tekitada täiskõhutunde, aga sama tulemuse saavutamiseks peaksid sööma 500 kalorit sisaldava koogi. Seega tähendab kaalu hoidmine või langetamine õigete toitude söömist ehk tarbida tasub neid toiduaineid, mis annavad vähemate kaloritega täiskõhutunde.

Toiduainete toiteväärtuse määravad mitmed faktorid. Mõned toidud aitavad paremini nälga leevendada, tekitavad ja säilitavad täiskõhutunnet ning annavad seejuures vähem kaloreid. Kõrgema toiteväärtusega toiduained on üldjuhul:

  • Suure mahuga. Uuringud on näidanud, et toidud, mis sisaldavad palju vett ja õhku annavad seeläbi küllastunud tunde aga seda liigsete kaloriteta.
  • Kõrge valgusisaldusega. Valk on toitvam kui süsivesikud ja rasvad. Valgurikkad toidud välistavad ülesöömise ja annavad kergemini täiskõhutunde.
  • Kõrge kiudainesisaldusega. Kiudained aitavad täiskõhutunnet säilitada. Kiudained aeglustavad toidu seedimist ja kõht püsib kauem täis.
  • Madal energiasisaldus. See tähendab, et toit on oma kaalu arvestades kalorivaene. Sellised toidud aitavad tunda täiskõhutunnet ja anavad seejuures vähe kaloreid. 

Jägnevalt on toodud 12 toiduainet, mida võid süüa ilma, et kaalu pärast muretsema peaksid: 

  • keedukartulid
  • munad
  • kaerahelbed
  • puljongi-baasil supid
  • kaunviljad
  • õunad
  • tsitruselised
  • kala
  • liha, näiteks veiseliha
  • kodujuust
  • köögiviljad
  • popkorn

Kõhtu täitvatel toitudel on kindlad karakteristikud. Nad on suure mahusisaldusega, kõrge valgu- ja kiudainesisaldusega ning annavad vähe kaloreid. Selliste toiduainete lisamine oma igapäevamenüüsse aitab pikemas plaanis kaalu langetada. 

7 kommentaari

M
munavõileib  /   08:50, 2. nov 2016
hommikul hoiab tõesti kõhu kaua täis.
A  /   09:08, 2. nov 2016
Kummad siis on? Toidud või toiduained? Võiks enne kriblamist ära otsustada.
A
anx  /   09:32, 2. nov 2016
Kartuli kohalt ei ole nõus,
alles siis kui kartuli oma menüüst üldse välja jätsin, võtsin kahe kuuga alla 15 kg, tärklis teeb paksuks!
P
Puhas füüsika  /   13:06, 2. nov 2016
No siis sa pidid ikka küll ropp kartulisöödik olema :) Ainult kartulist loobumisega kaotada 7,5 kilo kuus (ca 67000 kcalorit).. Sellise koguse kaloreid saab kätte umbes 95 kilost kartulitest :)
Nii need linnalegendid sünnivad.
I
Imelik  /   09:34, 2. nov 2016
Ei saa ültse aru ,mida süüa võiks kui jälgida neid nõuandeid..Siin on palju selliseid sööke ,mis pidid paksuks tegema kui palju sööd ...Rahastamise värk ei muud midagi..Kuskilt peab raha kätte saama !
H
Hus  /   09:44, 2. nov 2016
Sööge seeni! Seente toiteväärtus on teatavasti null. Toidab samahästi nagu kilekott.
S
sale ja kena  /   10:24, 2. nov 2016
See kodujuust pole sugugi nii tervislik, kuna seal peitub suhkrut, soola ja muid selliseid aineid mida poleks vaja süüa. Poes loen ma toote koostist ja tihti jätan ma nad riiulile, kuna kõikides toodetes on palju suhkrut, soola ja e-aineid. Kõik tooted mis säilivad kuu kaks ja rohkem on täis e-aineid. Ka nädala säilivusega toodetel on neid sees. Kõik valmistooted ei ole kasulikud, ka vorsti tooted mis on täis ei tea mida ja me isegi neid süües ei tea mida me endale sisse ajame. Pigem osta värsket liha, kapsast, porgand, kaalikas, peet ja värskeid maitsetaimi ja tean, et ise tehtud toit on tervislik. Hoiduda leivast ja saiast, kuna need on samuti täis suhkrut, soola, pärmi . Enne söö saia ja leiva asemale 1 kartul. Kuigi kartulis on tärklist ei ole ta kahjulik. Teisesõnaga ärge midagi ostke, sööge ja olete pea saledad ja kaunid. Jooge ainult 2 l. vett päevas ja sellest piisab. Raha, kui palju jääb alles ja oled alati sale.
E
Eh, tarkuseanumad!  /   11:24, 2. nov 2016
Mitte söömises pole asi. Asi on elustiilis. Ei te aru saanud. Sellepärast lugege kõikide "tarkade" soovitused, keelud kokku ja te saate teada, et süüa ei tohigi. Ka elustiili ei saa päevapealt muuta. Kõik need kaalumured on tekkinud põlvkondade järel. Ühe elueaga sellest lahti ei saa. Nii, et head lugemist ja arvutamist! Looduses viibimine on ju tabu, sellepärast istugegi arvutite taga ja lugege õpetustest taguotsasid laiaks.