Uudised

Kõikvõimsad kerelihased vajavad trenni! 

Liigume.ee, 19. oktoober 2016, 08:30
Foto: PantherMedia / Scanpix
Mõtle oma kerelihastest kui kesksest lülist, mis ühendab sinu üla- ja alakeha. Sõltumata sellest, kas lööd parasjagu golfipalli või koristad mopiga põrandat, saab liikumine sinu kere keskosast alguse või vähemasti liigub sealt läbi.

Nõrgad või paindumatud lihased mõjutavad aga seda kui hästi sinu käed ja jalad liiguvad. Korralikult treenitud kerelihased annavad kogu su kehale jõudu, annavad kehale tasakaalu ja muudavad stabiilsemaks. Kerelihased kaitsevad võimalike liikumisega seotud kukkumiste ja erinevate igapäevaelu või treeningutega seotud vigastuste eest. Tugev ent samas paindlik kere keskosa mõjutab pea kõike, mida sa teed:

  • Igapäevased tegevused. Kummardamine, et jalanõud jalga panna või pakki haarata; pööramine, et selja taha vaadata; toolil istumine või lihtsalt seismine - need on vaid mõned paljudest tavalistest tegevustest, mis tuginevad kerelihastele ja sa ei pruugi sellest enne aru saada kui liigutused muutuvad raskeks või valulikuks. 
  • Töised tegemised. Tööd, mis on seotud tõstmise, pööramise ja seismisega, toetuvad kerelihastele. Samamoodi on kere keskosa töös ka laua taga istudes, arvutiga töötades või lihtsalt telefoniga rääkides. Kontoritööga seotud sundasendid muudavad sageli selja kangeks või isegi valusaks, seda eriti juhul, kui sa järjepidevalt kerelihaste treenimisega ei tegele ja oma tööpäeva piisavalt pause ei tee.
  • Terve selg. Alaseljavalu - levinud ja piinarikas probleem, mis mõjutab ainuüksi USAs nelja inimest viiest. Alaseljavalusid saab aga ennetada ja vältida sooritades konkreetseid harjutusi, mis tagavad tasakaalus ja tugevad kerelihased. Kui seljavalu on juba tekkinud, soovitatakse sele leevendamiseks samuti kombinatsiooni harjutustest ja ravimitest.
  • Sport ja teised meeldivad tegevused. Golf, tennis, jooksmine, jalgratasõit, ujumine ja mitmed teised spordialad toetuvad suures osas tugevatele kerelihastele. Kerelihastes paindlikkusest saavad kasu ka meeldivamad tegevused nagu tantsimine või isegi ka intiimelu.
  • Tasakaal ja stabiilsus. Kerelihased stabiliseerivad keha ja võimaldavad sul soovitud suunas liikuda, erinevates oludes seisa ning tegevuse ette võtta. Keerulisemates maastiku- ja ilmastikuoludes on kerelihased abiks, et vältida kukkumist või tasakaalu kaotamist.
  • Hea rüht. Nõrgad kerelihased muudavad keha lodevaks. Hea kehahoid tähendab kaunist siluetti ja annab ning väljendab enesekindlust. Hea rüht ei koorma selga ja võimaldab ka kergemini hingata. 

Tugeva kere keskosa nime treenides ei tasu keskenduda vaid ühele lihasgrupile, näiteks kõhulihastele. Kerelihased eeldavad, et toonust saavad nii kõhu- kui seljalihased ja ka väiksemad sisemised lihased. 

Samal teemal

28. oktoober 2016, 10:00
Viis põhjust, miks oma tervisele mõeldes täna õhtul tantsima minna

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee