Uudised

Sandra Raju: Kodune Rajune Müsli. Imehea ja tervislik! (1)

Sandra Raju, 19. oktoober 2016 08:00
Käisin eile poes ning samal ajal ja mõtlesin, et mida mina saaksin teha selleks, et vähemalt kolmandal katsel mu triatloni-õnn pöörduks ja võistlus ära ei jääks. Kuna turundusinimesena tean, et sponsorid on ürituste toimumise juures üks oluliseimaid lülisid, siis mõtlesin suunata oma kosmilise energia sellesse segmenti. Jah - ma läksin poodi ja ostsin nii palju Tartu Milli tootevalikus olevaid minu jaoks potentsiaalselt realiseeritavaid tooteid kui vähegi leidsin. Mõistlik ja ratsionaalne 29-aastase naise käitumine.Kuna tooteid sai igast asjast kokku päris palju siis mõtlesin, et kuna ilublogimisega ma juba alustasin siis teeks selle toiduteema kah ühe ropsuga ära. Niikuinii oli soov uus ports müslit teha ehk siis - kui ma juba tegema hakkasin siis jagan oma retsepti ka teiega.Kodune Rajune Müsli

Kogus: ühele (kõik söön ise ära, küll umbes kuu aega aga säilib kenasti).
Valmistusviis: soovitavalt kausis, koos muusika ja kerge puusanõksuga.
Valmistusaeg: varieerub 5-minutist 30-minutini (oleneb kui palju sa vahepeal asju maha lägastad ja aega tantsimisele kulutad).
Käik: hommikusöök (aga võib olla ka 1. käik, sest kuidagi on vaja kohapealt ära saada).
Retsepti autor: Google.ee ja Sandra ''Ma panen seda ka veits natuke sisse'' Raju.

Koostisained
Mina lisan komponente täpselt nii palju ja selle järgi, et panni peale ära mahuks. Tihti (see tähendab umbes 90% valmistuskordadest) tuleb liiga suur ports ehk siis soovitan eelnevalt toorained kausikestesse välja kallata, et näed palju midagi kulub. Seekord läks minul kasutusse pildil nähtav süsteem:

  • 1,5 supilusikatäit mett
  • 2 supilusikatäit õli (tavaliselt kasutan oliiviõli, seekord Biomarketist ostetud Omega-3)
  • 1 pakk kaerahelbeid (Tartu Mill, nagu pildil)
  • kausitäis rukkihelbeid (kasutasin Rimi ECO toodet)
  • kaneel
  • kamapallid
  • india pähklid
  • chia seemned
  • kõrvitsaseemned
  • mandlilaastud
  • kookoshelbed
  • lisaseemned
  • rosinad
  • päevalilleseemned

... jne jne, mida sa ise oma kapist just sel hetkel leiad.

Valmistamine
* Alusta sellega, et pane ahi sooja, umbes 150-160 kraadi.
1. Pane õli ja mesi pannile, kuumuta kuni mesi on sulanud. (Kõrbema ära lase, siis ei tule head. Usu mind, ma proovisin.)
2. Lisa pannile (just selles järjekorras) pähklid ja mandlilaastud - sega korralikult, et mee-õli mikstuur jõuaks iga asjaosalise ümber. 
3. Lisa ühe koostisaine kaupa pannile kõik ülejäänud lisandid - kõrvitsaseemned, linaseemned, mandlilaastud, kookoshelbed, päevalilleseemned, rosinad, chia seemned, kamapallid (ja muud) ning sega korralikult, et kõik koostisosad saaksid mee-õli seguseks. 
4. Lisa juurde kaerahelbed ja rukkihelbed kogu aeg stabiilselt segades. (Sel hetkel avastad suure tõenäosusega, et oled olnud liiga ahne ning pann hakkab üle ajama. Ära muretse - see on müsli tegemise juures normaalne. Sega ettevaatlikult, kui läheb üle ääre siis tee sellest pilt ja pane Instagrami või saada sõbrale. Mulle võid ka saata - real recognize real.)
5. Võta spaatel ning korja kogu pannilt välja kukkunud müsli pliidilt ja põrandalt üles. See, kas paned tagasi pannile jääb sinu otsustada. (PS! Kui see sinuga ei juhtunud - tubli! - järelikult oskad segada või ei läinud ahneks. Või on hea suur pann.)
6. Laota kogu möll ahjuplaadile ning lükka umbes 25-30 minutiks ahju küpsema.
7. Jälgi, et kõrbema ei läheks (väääga oluline!) ning sega aeg ajalt, et müsli ühtlaselt küpseks.
8. Kui müsli on krõbe/kuldpruun, võta plaat ahjust välja ja lase täielikult jahtuda (muidu ei jää müsli krõbe). Küpsusastet degusteerides palun puhu enne peale - kuum toode, väga kuum toode!
9. Kuule, EI SÖÖ PÄHKLEID SEEST ÄRA! Pane kohe tagasi!
10. Säilita kinnises karbis.
11. Head isu!

Vaata ja loe lisa, millega Sandra Raju tegeleb http://sandraraju.com/#blog!