Jaga:     
Uudised

Spordikellad ja aktiivsusmonitorid kasvatavad kaalu?

Aktiivsusmonitoride müük on iga aastaga kasvanud. Spordikellad on asendanud tavalised käekellad ja nende 24/7 kandmine on tavapärane nähtus. Tuleb aga välja, et hoopis tehnoloogiavabalt treenimine võib kaalukaotusele efektiivsemalt mõjuda. 

Teadlased on uurinud ja välja toonud fakti, et iga sammu lugemine ei aita inimestel kaalu alandada ning võib mõjuda hoopis vastupidiselt. Pittsburgi Ülikoolis läbi viidud uuringusse oli kaasatud 500 noort täiskasvanut, keda nõustati kehakaalu osas. Pooli uuringus osalenutest aidati tavapärasel viisil ehk dieedi ja füüsilise koormuse kaudu. Teine pool osalejatest kasutas lisaks ka spordikella, lootuses et nende soorituse tulemuse seeläbi paraneb. 

Tulemused olid aga üllatavad - spordikella kasutanud grupi liikmed kaotasid kahe aasta möödudes 3,5 kg ja teine grupp 5,9 kg. Põhjendusena toovad teadlased välja, et trennimonitore kasutanud katsealused tuginesid liiga palju tehnoloogiale. Pärast mingi hulga sammude läbimist premeerisid nad end snäkiga või olid kehva tulemuse tõttu demotiveeritud edasi pingutama.

Vaatamata spordikellade populaarsusele on nende mõju kohta veel vähe uuringuid läbi viidud. Eelpool mainitud uuringu tulemused kinnitasid aga, et monitore kandvad inimesed keskenduvad liialt kellalt nähtavale ja unustavad muu, nagu näiteks korraliku toitumise. Kellad ei asenda ka motiveerivad treenerit, kes käega õlale patsutaks. Numbrid on konkreetsed ja võivad eesmärgist kaugel olles demotiveerivalt mõjuda.

0 kommentaari