Uudised

Kuidas võita aega ehk öökullist lõokeseks 

Liigume.ee, 13. oktoober 2016, 08:30
 PantherMedia / Scanpix
Oma harjumusi on keeruline muuta üle öö. Sa ei saa ärgata varem, samas kui lähed jätkuvalt hilistel öötundidel magama. Nii oled hommikul väsinud ja pahur, energilisusest pole märkigi ning organism muutub kurnatuks. On aga mõned nipid, mida järgides on päevavarga staatusest kergem lahti saada:

  • Säti magamamineku ajaks 7-8,5 tundi enne soovitud ärkamise aega. Kui soovid üles tõusta hommikul 6st, võiksid sammud voodi suunas seada õhtul 21:30-23:00 vahel. Enamik inimesi vajab 7,5-8 tundi und, mõni inimene eelistab öösel vähem magada, mõni hoopis ergutavad lõunauinakuid.
  • Loo endale magamamineku rituaal. Tee väiksemaid koristustöid, loe või tegele une-eelsete hügieeniprotseduuridega. Need tegevused valmistavad su keha ja mõtte magama minekuks ette.
  • EI arvutile ja teistele nutiseadmetele! Sülearvuti, tahvelarvuti, mobiiltelefon ja kõikvõimalikud teised vidinad hoia voodist eemal. Sama lugu on ka televiisoriga. Magusa ja õigeaegse une saabumiseks on lubatud näiteks raamatu lugemine. 
  • Päeval treenimine aitab õhtul uinuda. Trenn väsitab su keha ja annab mõnusa kurnatuse tunde. Pole mõtet aga tund või vähem enne magamaminekut end trenniga ärevaks muuta. 
  • Unehäirete korral proovi seda meetodit: Sule silmad ja sea end mugavalt sisse. Mõtle esimesele asjale, mis sa hommikul tegid, siis sellest järgmisele tegevusele ja nii edasi. Korda oma päevaseid tegevusi peas nii detailselt kui suudad ja võib juhtuda, et sa ei jõua isegi lõunani, vaid oledki juba uinunud. 

Samal teemal

13. jaanuar 2017, 13:00
Miks on väike päevane uinak tervisele hea?

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee