Uudised

Banaanide tõestatud kasu tervisele 

Liigume.ee, 12. oktoober 2016, 08:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
Tuntud multifilmist pärit kollased käsilased ei ole ainsad, kes banaane armastavad. Ja miks ei peakski - banaanid on suurepärane vahepala, aitab hädast välja kiirel päeval ja turgutab enne trenni. Banaanid sisaldavad rohkelt kasulikke toitaineid ja aitavad ka kaalu kontrolli all hoida.

Banaanid sisaldavad rohkelt toitaineid 

Banaanid on ühed populaarsemad puuviljad. Saadaval on mitut liiki banaane, mis erinevad värvuse, suuruse ja kuju poolest. Kõige levinum meist on kollane banaan. Banaanid sisaldavad mitmeid kiudaineid ja antioksüdante. Üks keskmise suurusega banaan (118 grammi) sisaldab (soovitavast päevasest kogusest):

  • kaaliumi: 9%;
  • vitamiini B6: 33%;
  • C-vitamiini: 11%;
  • magneesiumi: 8%;
  • vaske: 10%;
  • mangaani: 14%;
  • süsivesikuid: 24 grammi;
  • kiudaineid: 3,1 grammi;
  • valku: 1,3 grammi;
  • rasvu: 0,4 grammi.

Lisaks aitavad banaanid veresuhkru kontrolli all hoida, kuna on rikkad kiudaine pektiini poolest, toored banaanid sisaldavad tärklist. Mõlemad ained korrigeerivad veresuhkru taset ja vähendavad söögiisu, aeglustades mao tühjenemist. Tänu neile ainetele parandavad banaanid ka seedimist. Vähese kalorsuse tulemusena on banaanid heaks abiliseks kaalu langetamisel, andes seejuures vajalikul hulgal toitaineid ja täites kõhtu. Banaanid on kasulikud ka südame ja neerude tervisele ning aitavad ennetada treeningutega seotud lihaskrampe.

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee