Uudised

Varajase ärkamise nipid 

Liigume.ee, 6. oktoober 2016, 08:30
Foto: PantherMedia / Scanpix
Osade inimeste jaoks on varajane ärkamine parim aeg maailmas. Nad kasutavad vaikseid hommikutunde, et erksa meelega kirjutada, lugeda või trenni teha. See hommikune lisaaeg on enamasti väga produktiivne ja annab sulle ehk isegi eelise või vähemalt lisamotivatsiooni. Teise osa inimeste jaoks on kukega koos ärkamine õudusunenägu ja päädib hoopis unisena veedetud päevaga. Kuidas aga harjutada end varajase ärkamisega sealjuures enesetundes mööndusi tegemata?

Järkjärguline meetod

Parim meetod oma ärkamisaja muutmiseks on teha seda järk-järgult. Ärka 10-15 minutit varem 2-4 päeva jooksul ja kui oled sellega harjunud, korda rutiini. Kui oled harjunud ärkama kell 8 hommikul ei ole mõtet üritada seda kohe kella 6ks muuta, pigem harjuta end esialgu 7:45ga. See võib tunduda aeglane ja aeganõudev protsess, kuid uneharjumuste puhul on järjepidev väikeste muudatuste tegemine kõige tõhusamaks osutunud.

3 sammu, et tegelikult ka üles ärgata

  • Ole elevil. Mõtle juba õhtul enda jaoks välja, mida sa järgmisel hommikul ja päeval korda saata soovid. 
  • Hüppa voodist välja ja tervita päeva. Mõtle kõigele positiivsele, mis sind ees ootab ja astu uuele päevale entusiastlikult vastu.
  • Säti äratus endast eemale. Voodi kõrval tüütult helisevat äratust on lihtne edasi lükata. Kui aga juba püsti oled tõusnud, et toa teise otsa äratust kinni panema minna, siis naljalt tagasiteed ei ole.

Mida teha kui oled ärganud

Tavapäraste tegevuste asemel nagu meilide lugemine, uudiste vaatamine või blogimine, leia enda jaoks midagi uut. Näiteks:

  • Joo klaas vett.
  • Kirjuta.
  • Mediteeri.
  • Tee harjutusi.
  • Naudi tassi kohvi või teed.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee