Uudised

Mida toitumisnõustajad söövad? 3 asja mida Kristel Uibo mitte kunagi suhu ei pista! 

Dagmar Reinolt, 18. september 2016, 14:32
Toitumisnõustaja tundub meile tervislikkuse etalonina – õiged söögiajad ja toiduainete valikud. Ei ühtegi eksimust! Aga mida nad tegelikult söövad ja mida iial suhu ei pistaks ning mis kõige huvitavam – kas ka nemad patustavad? Küsime seda kõike tuntud Eesti toitumisnõustajatelt.

 

Kristel Uibo viib toitumisnõustajana läbi koolitusi ja seminare gruppidele ning ettevõtetele, kes on huvitatud tervislikust toitumisest ja oma töötajate paremast tervisest. Organisatsiooni Parim Tervis loojana jagab ta teadmisi ja nõuandeid kõiges, mis aitab kaasa tervislikele eluviisidele, tervenemisele ja haiguste vältimisele, seda nii toitumises kui ka psühholoogias.

 Millised on sinu lemmiktoidud?
Värske kookos ja kõik puhas, värske ning looduslik. Imelise maitsega küps mango sobib magustoiduks, vahepalaks ja salatile kastmeks. Värsked kodumaised metsmaasikad, mustikad ja vaarikad sisaldavad suurel hulgal inimorganismile vajalikke vitamiine ja mineraalaineid. Reisidel ja väljas süües naudin sushit, kurgisushit ja avokaadosushit, need on imehead.

Mitu korda päevas sööd?
Söön neli-viis korda päevas (kolm põhitoidukorda, üks-kaks vahepala). Vahepeal söön lõunat kodust väljas, tavaliselt võtan vahepalad kaasa, näiteks puuvilja ja seemned, pähklid, smuuti või kinoasalati. Hommikul pärast ärkamist joon klaasi toasooja vett astelpajumarjadega. Ei söö paar tundi enne magamaminekut. Tarbin võimalikult vähe lisaaineid sisaldavat toitu ning kui võimalik, siis eelistan Eestimaal kasvanud mahetoitu.

Milliseid toiduaineid kõige enam tarvitad?
Värskeid puu- ja juurvilju, salatit, kalet, idandeid. Lõunaks on supid ja õhtuks salatid või köögiviljavormid. Praegu eelistan hooajalist ja värsket porgandi-õunamahla, soojendavat kõrvitsasuppi või porgandi-läätsesuppi. Valin need toiduained, mis maitsevad, sisaldavad õiges tasakaalus rasvu, valke ja süsivesikuid ning vitamiine-mineraalaineid.

Milline seos on toitumise ja liikumise vahel?
Liikumine on vajalik. Igal hommikul käin mere ääres või metsas kiirkõndi tegemas ning paar korda nädalas teen joogat ja tantsin. Liikumine annab mulle energiat, paneb vereringe tööle ja aitab ära hoida füüsilise keha pingeid.

Millist rolli mängivad ürdid ja maitseained sinu toidus?
Maitsestamine on üks osa toiduvalmistamisest. Minu lemmikud on värske koriander ja tüümian. Tomatisalatile meeldib mulle värsket basiilikut ja tilli lisada. Hommikusöögile annab maitset kaneel ja smuutidele vanill.

Kas ostad oma toidukraami pigem tavamarketist, turult või ökopoest?
Üldiselt käin turul, kasvatan toidukraami ka ise ja kasutan mahepoodide kaupa. Eelistan kodumaiste talunike toodangut, üht-teist ostan aeg-ajalt ka tavapoest.

Kui palju sa uurid toiduainete etikette?
Ikka vaatan, mida ostan. Loen toodete koostist ning kindlasti vaatan ka seda, kus riigis see on toodetud.

Kas armastad ise kodus süüa teha?
Teen kodus ise süüa. Naudin söögitegemist. Eriti meeldib pereliikmetele ja külalistele teha oma lemmikmangotorti või šokolaadikomme.

Sinu pisipatud?
Koogid ja kommid. Armastan ka magusaid puuvilju ja marju (mango, mustikad, vaarikad, maasikad ja astelpajumarjad). Tähtpäevade puhul meeldib teha mango- või mustikatorti.

Mida sa iialgi oma söögilaual näha ei taha?
Kohvi, kitsejuustu, hallitusjuustu. Mulle ei meeldi nende lõhn ega maitse.

Kui palju uurid toiduainete etikette?
Väga vaatan, pere ei armasta minuga koos poodelda, sest loen kõiki tootesilte ja see võtab aega.

Kas armastad ise kodus süüa teha?
Ma teen iga päev kodus süüa ja see meeldib mulle väga. Mõtlen ise roogi välja ja katsetan kokaraamatutest uusi retsepte.

Sinu pisipatud?
Šokolaad ja huvitavad magustoidud, koogid. Saiakesed jätavad külmaks, kiirtoitu pole viimaste aastate jooksul söönud. Mõõdukas koguses ei tee magus tervisele halba, aga alati saab valida tervislikuma variandi. Praegused lemmikud on ingverimoos, topinamburisiirup, šokolaadikreem, puuviljad ja marjadest tehtud magustoidud.

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee