Uudised

Tallinna maratoni staazikamad tegijad: Sille Jõgeva - armumine pikendas distantse 

Ajakiri START!, 10. september 2016, 07:32
10.-11. septembril tehakse seda taas! Tallinna linna kõige suurejoonelisemad teed ja tänavad täituvad liikumisrõõmu, aga ka pingutusega.

Tallinna maratonile tulevad tuhanded, et kogeda häid emotsioone, olla koos sõpradega ning nautida võite enda ja mis seal salata, ka konkurentide üle. Mis neid tuhandeid veel sellele rajale ikka ja jälle tagasi toob? Sõna on staažikatel jooksusõpradel, kes stardivad ka sel aastal.

Igal maratonil kohal

Sille Jõgeva on osalenud kõikidel Tallinna maratonidel, alates esimesest, kui üritus kandis veel Tallinna sügisjooksu nime. Otsus sai tehtud aastal 2000: osalen sel võistlusel seni, kuni võimeline olen. Tõuke selleks sai Sille aga juba üsna noorena, puutudes kokku Tartu maratonil osalejate nimekirjaga. Ta mäletab hästi seda hämmastust, et keegi on osalenud algusest saadik ja neid kordi on palju rohkem kui tal eluaastaid. Nii kasutas tema võimalust osaleda Tallinna maratonil selle algusest peale. “Eks näis, kumb enne kustub,

kas mina või Tallinna maraton,” ütleb Sille huumoriga. Kuid mitte päris iga kord

pole ta rajale saanud parimas vormis minna. Näiteks eelmisel aastal oli osalemine küsimärgi all, kui ta Achilleuse kõõluses oli rebend. “Joosta ei saanud, kuid õnneks oli jooksupäevaks jalg nii palju paranenud, et sain distantsi läbida kõndides ja enda imestuseks polnudki päris viimane,” räägib Sille.

Armumine pikendas distantse

Jooksnud on Sille aga nii kaua, kui end mäletab. Noorena mängis korvpalli ning kiirete jalgadega tüdrukule meeldis joosta võidu lühidistantsidel. Sille on tulnud Tartu koolinoorte meistriks 400 m jooksus ja seda ilma erilise harjutamiseta.

Pikemaid distantse hakkas ta jooksma ülikooli ajal, kui armus noormehesse, kes harrastas suusatamist ja triatloni. Eesmärk polnud siiski end paremaks jooksjaks treenida, see oli parim viis üheskoos odavalt ja nautimisväärselt aega veeta. “Paljud meie pikad vestlused said peetud jooksurajal. Jooksime järjest 1,5–2 tundi ja nii 3–5 korda nädalas. Arvan, et olin siis oma elu parimas jooksuvormis, kuid ma ei osalenud ühelgi rahvajooksul.”

 Lemmikdistantsi Sillel pole, järjepidevalt treenides aga muutuvad vahemaad pikemaks ja kui treeningutele jääb pikk vahe sisse, alustab ta taas 5 kilomeetrist. Praegu piisab, kui ta on rajal umbes tund aega. Kuid olulisem ajast ja läbitud kilomeetritest on see, et treening kulgeks looduses, ta eelistab metsaradu ning vahelduseks tõuse ja laskumisi.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee