Uudised

Juss Haasma: “Keeldun olemast lödi!” (16)

Kadri Kütt, 21. august 2016, 07:24
Foto: Aivar Kuusmaa
Näosaatega kogu Eesti südamed vallutanud Juss Haasma (30) jaoks on trenn elustiil ja hea enesetunde alus. Juss ei ole küll tervislike eluviiside musternäidis, aga jõuab lõpuks alati ringiga spordisaali toonusejahile tagasi.

Tervis Plussiga trenni tulles on Juss tõsine ja keskendunud, ta räägib spordist pühendumuse ja aupaklikkusega. “Kui töögraafik on tihe, katsun trenni jõuda vähemalt paar korda nädalas. Kui vaba aega rohkem, siis kindlasti tihedamini.”

Trenn ja füüsise hoidmine on Jussile väga tähtsad, need parandavad ka meeleseisundit. “Ma tunnen, et mul on pea selgem. Ma kuidagi puhastun, filtreerun tööpingetest ja mul on pärast trenni parem olla. Võtan tööd ja teisi tegemisi uue energiaga.” Kui Juss ei ole piisavalt trenni teha saanud, läheb ta teistes tegemistes laisemaks.

Foto: Aivar Kuusmaa

 Osav igal alal

Vajadus spordi-actioni järele on Jussil geenides, aktiivne tegevus on nende peres oluline. Juss on lapsepõlvest saadik sportlik olnud ja mitmes trennis käinud. Keskkoolis esindas ta kooli paljudel spordialadel. “Kaasa arvatud odaviskes – mis siis, et oda hoidsin esimest korda käes võistlustel.”

Kõige rohkem naudib Juss meeskonnamänge, individuaalsed alad on talle veidi igavad. Tal on vaja tegutsemist ja jalgpall loob selleks suurepärased tingimused. “Jalgpalli katsun mängida korra nädalas. Sellega hoian võhma kontrolli all.”

Individuaalsetest aladest meeldib Jussile treening jõusaalis, sest seal saab olla omaette. Samasugust vaheldust pakub ujumine. Juss meenutab, et lapsepõlves tundus basseini ühest otsast teise ujumine talle igav. Nüüd, kui ta on vanem ja rahulikum, on ujumisest taas hobi saamas.

Juss ütleb, et trenni ja spordi jaoks peab aega olema. Aega peab olema ka selleks, et puhata, ja seejuures on oluline uni. “Praegu püüan treenida täpselt nii palju, et ma tunnen, et ei tee endale liiga, ja katsun hoida üleüldist toonust.”

Kui Jussil on palju kontserte, esinemisi ja etendusi, kannatab selle all tema sportlik elustiil. Hilja magama minekud ja kiirtoit... Artisti ja näitleja elu juba on kord selline, tunnistab Juss. Tasakaalustada aitab seda trenn ja mitte miski muu. Sport ja sellega kaasnev tervislik toitumine. “Kui ma teen trenni ja satun n-ö vibe’i, siis tahan ka tervislikku elu.”

Foto: Aivar Kuusmaa

Depressioonist välja... trenni!

Jussi elus on olnud igasuguseid perioode. Kunagi aitas trenn tal depressioonist välja tulla. “Ma ei suutnud üksi midagi teha, piin oli olla. Ma tahtsin kogu aeg kellegi tuge.”

Selleks ajaks olid Jussil tekkinud ülekilod ja trenniga hakkas ta seda muutma. “Ma tundsin, et sain trenni ja tervisliku toitumisega oma meeleseisundi korda. See on andnud mulle nii palju jõudu, et jätkan sellega ka edaspidi.”

Kui Juss ühel raskel hetkel peeglisse vaatas ja sealt nähtuga rahul ei olnud, oligi see motivatsiooniks, et uuesti alustada. Ta hakkas jälgima, mida sööb, ja korralikult trenni tegema. Iga nädalaga tundis ta, et kõik läheb paremaks ja õiges suunas.

Trenn tekitab kihvti enesetunde, ütleb Juss. Kui hommikul sellega alustada, annab see päevale justkui teise värvi. “Kui ma olen aktiivsem ja teen rohkem sporti, siis... see võib kõlada naljakalt, aga ma meeldin endale natuke rohkem. Ma keeldun olemast selline lödi.”

Füüsiline toonus on Jussile oluline. “Ma respekteerin, mõistan ja imetlen neid inimesi, kes sellega vaeva näevad.”

Eesmärgiks hea enesetunne

Juss mängib hobi korras FC Muusikute jalgpallimeeskonnas. Koos treenitakse neljapäeviti, vahel käiakse ka võistlustel.

Võistlusmoment Jussile meeldib: “Mul on vaja võhma, jalgpalli kaudu saan teada, kas ma jaksan platsil 1,5 tundi joosta. Kui jaksan, olen endaga rahul, ja rohkem polegi mulle tähtis. Kui vähem, siis peab võhma treenima.“

Personaaltreenerit Juss kasutanud ei ole, pigem on ta palju ise õppinud. Lisaks on teadmised tulnud sõpradelt ja kolleegidelt, kes on mõne treeneriga koostööd teinud. “Siinkohal tervitan Anti Reinthali, kes tegi aastaid tagasi tohutu muutuse läbi. Käisin temaga trennis ja Anti treeningu kaudu sain teada, mis mul vaja on.”

Juss mõtiskleb, et võib-olla saavutaks ta eratreeneriga tulemused kiiremini ja paremini, aga... “Praegu ei ole mul selleks lihtsalt aega. Ma tean, mis ma tahan teha ja kuidas võiksin treeningute kõrval toituda. Kui pärast trenni on enesetunne hea, siis see ongi parasjagu kõige tähtsam.”

 

Foto: Aivar Kuusmaa

Väiksemate raskustega

Jussi trennieesmärgid on aja jooksul muutunud. “Kui oled füüsilise treeninguga depressioonist välja rabelenud ja oma enesetunnet kardinaalselt parandanud, jääd sa sellest sõltuvaks,” arutleb Juss. “Mingitel perioodidel olen teinud ka kaks trenni päevas ning tarbinud spordijooke, mis aitavad kiiremini taastuda. Aga leian, et kõige rohkem sobib mulle treening, kus teen palju oma keharaskusega. Sellega saavutan toonuse, mis püsib kauem. Lõuatõmbed, kätekõverdused, kõhulihased, kükid, plank jne.”

Harjutustes kasutab Juss ka kergemaid raskusi, näiteks viiekiloseid hantleid. “Nendega saavutasin oma parima vormi.”

Samuti aitavad suurepäraselt üleüldist toonust hoida rühmatreeningud, kus rakendataksegi väiksemaid raskusi. “Ma käin mõnikord ka rühmatrennis, sest sellises treeningus teed vahel tunduvalt rohkem kui üksi jõusaalis.”

Saabuval suvel veedab Juss palju aega Pärnus, kus ta mängib kaasa Endla teatri suvelavastuses. “Kindlasti katsun Pärnus leida aega ka sportimiseks. Kui on võimalus rannas jalgpalli mängida, teen seda. Võtan Pärnusse kaasa jalgratta ja kui ilmad lubavad, liigun meelsamini just rattaga.”

Artikkel ilmus esmakordselt Tervis Plussis 2016. aasta aprillis. 

16 KOMMENTAARI

r
22. august 2016, 15:50
Rääkigu seda oma hormoonidele, kedagi teist see tegelikult ju ei huvita. Kuidas hormoonidega, immuunsüsteemiga või oma DNA-ga läbirääkimisi pidada see huvitaks küll.
h
Himps 21. august 2016, 11:02
Super-hästi kolme sõnaga öeldud.
Inimesel endal ju ka parem olemine, kui prink ja sihvakas on.
Mingi terviserikke tõttu ja ka vananedes keha...
(loe edasi)
Loe kõiki (16)

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee